1 646 980 läst ·
14 726 svar
1647k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
När jag var på språkresa till england -79 bodde jag hos en familj som hade en wc där cisternen var en redigt stor behållare precis under taket typ 3 meter upp i änden på ett väldigt grovt rör lodrätt ner till stolen. Jag varnades av barnen i familjen att inte spola när man satt ner för då kunde man få en "hickey" över hela ändan. Förmodligen drev de med mig men jag vågade aldrig prova.
Medlem
· Blekinge
· 11 696 inlägg
Dessa var rätt vanliga i Tyskland ända till 60-70-talet.Kapsyl skrev:
När jag var på språkresa till england -79 bodde jag hos en familj som hade en wc där cisternen var en redigt stor behållare precis under taket typ 3 meter upp i änden på ett väldigt grovt rör lodrätt ner till stolen. Jag varnades av barnen i familjen att inte spola när man satt ner för då kunde man få en "hickey" över hela ändan. Förmodligen drev de med mig men jag vågade aldrig prova.
Han gjorde sedlar också.imported_Benno skrev:
https://www.postmuseum.se/bocker/2021/2021_7-86-110_Pomp.pdf
"...historier ur hans liv, som till exempel
kopior från dokument angående Interpols
utredningar kring en av Słania ”förfalskad” 20-dollarsedel. Słania hade tecknat sedeln och skickat den till Eisenhower, troligen som del av sin marknadsföring när han sökte anställning under slutet av 1950-talet.
Sedeln var så bra gjord att polisen ville få
tag på tryckplåten, men förstod sedan att de hade med en konstnär att göra, som hade förmåga att teckna en dollarsedel för hand och in i minsta detalj."
/Höghus
Ja, och bra grejer var det. Jag köpte en batteridriven pepparkvarn för säkert över tio år sen, kanonbra. Bra kvalite, lite tung.hsd skrev:
Nå det håller ju inte för evigt så för ett tag sen behövde den ersättas och köpte en förpackning på C O med två kvarnar, en för salt, den andra för peppar. Värdelöst skräp! Ingen tyngd på kvarnarna alls
Väldigt blandad storlek på det malda, så nej inte alls nöjd med dom
Det var bättre förr!!
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Hm. Tio år? No offense, men jag tror man menar på 70-talet innan hushållsartiklar och annat "tjafs" tog upp mer än en sida i papperskatalogen. Då de sålde riktiga prylar till män som aldrig blev riktigt vuxna.K Kakelugnen566 skrev:Ja, och bra grejer var det. Jag köpte en batteridriven pepparkvarn för säkert över tio år sen, kanonbra. Bra kvalite, lite tung.
Nå det håller ju inte för evigt så för ett tag sen behövde den ersättas och köpte en förpackning på C O med två kvarnar, en för salt, den andra för peppar. Värdelöst skräp! Ingen tyngd på kvarnarna alls
Väldigt blandad storlek på det malda, så nej inte alls nöjd med dom
Det var bättre förr!!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Clas Ohlson har blivt tråkiga. Jämför kataloger från 70-talet som innehöll delar och verktyg för att tillverka saker, 80-tal där mer vanliga saker finns, samtidigt som det gamla finns kvar, milleniet då dagens utbud med skräp från Kina börjar ta över.
Alla kataloger finns att ladda ner här för den som glömt bort det ett Classe som var unikt och spännande.
https://about.clasohlson.com/sv/om-oss/historia/clas-ohlson-katalogen/
Alla kataloger finns att ladda ner här för den som glömt bort det ett Classe som var unikt och spännande.
https://about.clasohlson.com/sv/om-oss/historia/clas-ohlson-katalogen/