Gallerskål i nationalistisk stil från unionsupplösningen med Norge.

• Gallerskål med nationalromantisk bild av Svea och lejon, svenska flaggan, rosor och inslag om unionsupplösningen med Norge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Köttkvarn i förtennat gjutjärn från självhushållningens dagar då husmor malde kött och stoppade korv.

• Handvevad köttkvarn i förtennat gjutjärn från Husqvarna, använd för att mala kött och stoppa korv, med trähandtag och bordsklämma.
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Köttkvarn i förtennat gjutjärn från självhushållningens dagar då husmor malde kött och stoppade korv.
Numera hipsterattiralj! 🤓

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Jag har 2 st hemma i gömmorna 😉

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Numera hipsterattiralj! 🤓
Då borde priset stiga bland de prisokänsliga men ängsligt trendkänsliga. På mindre loppisar ligger de kvar till slutet för några tior

J JohanLun skrev:
Det märkliga är att gamla däck (gummi i allmänhet) kan vara i jättebra skick fast däcken är 40 år gamla. Medan ett par år gamla grejor är helt spruckna. Jag trodde detta mest gällde billiga cykeldäck, men jag har två däck (michelin) på min bil från 2019 som sannolikt är från 2019 och de har massor av små torrsprickor.
Idag var det dags igen, de moderna slangarna spricker efter några få månader och enligt lagen om alltings inneboende jävlighet när man är som längst hemmifrån. Verkar vara så på flera fabrikat, Lidl, Clas Ohlson med flera.

• Trasig cykelslang med spricka och ventilstam, nära syning visar skadan; illustrerar problem med hållbarhet hos moderna slangar.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jag köper slang från schwalbe, brukar vara normala anledningar till punka på dem.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag köper slang från schwalbe, brukar vara normala anledningar till punka på dem.
Då kan den vara värd att testa, använde tidigare Continental med gott resultat men alla märken som finns i butiker här på orten verkar vara skräp så det blir väl att beställa på nätet.

En sådan har jag. Fungerar alldeles utmärkt.

Kramla
Nu är jag inte en som cyklar nån gång då o då utan mer frekvent och jag kör slanglöst på mina cyklar 🚴‍♂️
Kan bara hålla med att kvalitén på slang inte håller som den gjorde tidigare!

Då kan den vara värd att testa, använde tidigare Continental med gott resultat men alla märken som finns i butiker här på orten verkar vara skräp så det blir väl att beställa på nätet.
Jag köper ett lager varje gång jag handlar från bike discount, kostar väl 20-30kr för en slang.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Har vevat fram många meter korv på en sådan, tillsamman med mamma under årens lopp. Vanligt att köpa en halv gris och ordna till alla köttbitar till lagom förpackningar , samt att det blev korv för det som var kvar.

• Gilla
Kakelugnen566 och 3 till
  • Laddar…
Vattenfestivalen, nedlagd sedan tjugofem år. Folkfest, artister och spektakulära fyrverkerier. 😀

• Mugg med texten "Stockholm Water Festival 1995" och färgglad illustration av en stad och fyrverkerier.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Plastpåse med texten "Spar Inn" och "Livsmedel till lågpris", vit påse med röda och blå ränder på handtagen, liggande på svart yta.
Skapa konto

• Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
[bild]

• Affisch med texten "ICA Lågpris" och två tecknade figurer i hattar, en med en ICA-kasse och en pratbubbla: "Din ICA-handlare drygar ut din hushållskassa!".
    Skapa konto
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.