Te från James Lundgren & Co

• Burk med te från James Lundgren & Co med dekorativa illustrationer i svart och gult.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gul och svart vintage teburk med texten "Full styrka fin arom, Salongs thé, Finaste Ceylonblandning" samt grafiska illustrationer.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
När jag skaffade ett ICA kort hade jag otroligt svårt att minnas den PIN-koden. Skapade en kontakt i telefonen Monica Karlsson yyy-xx2953 eller vad det nu var. Avslutat sedan flera år.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Cigariller. Det var av någon anledning vad jag tänkte på när jag såg plåtburkslocket. Mer påmind av formen än något annat, men ändå.

Har aldrig vanerökt själv, men farsan var periodare på sådana här.

Röd plåtburk för Ritmeester-cigarrer med guldkanter och bild av en man med häst.
Skapa konto

• Gilla
samordnarnoutlook.com och 1 till
  • Laddar…
När jag fick chans att skapa eget mobilnummer på 90-talet, bytte från NMT till GSM, så blev jag helt ställd. Framför mig hade jag en minicall personsökare som jag tog, totalt omöjligt att komma ihåg det numret. Men kunde byta lite senare och har nu haft det i 30 år, japp minns det fortfarande.😉
Men tänk er bara att få frågan om vilket nummer jag ville ha (ok, jag var i branschen vilket gav lite extra möjligheter)

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Cigariller. Det var av någon anledning vad jag tänkte på när jag såg plåtburkslocket. Mer påmind av formen än något annat, men ändå.

[bild]
Med en svag doft av tobak i behåll.
Proviniens amanuens Carl Braunerhielm vars cigarrer var hans signum. Ett av Eskilstunas original, minns när han var i tv och talade om sina spargranar och mycket annat excentriskt så skrev folk och frågade efter vem skådespelaren var. De trodde det var en roll han spelade trots att han bara var sig själv. Hans glöggfest med hemblandad glögg ur badkaret var legendarisk.Han ägde en samling udda prylar som knappt fanns i museets samlingar. På en välgörenhetsmarknad lät han bjuda ut burkar med sitt hopsamlade damm med intyg av notarius publicus till försäljning. Vet inte hur bra affärerna gick den gången då jag själv inte var spekulant.

• Svart plåtask med texten "Handelsgold No 304, würzig-leicht, mit feinen Brasiltabaken" och en design med jordglob och vete.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
När jag fick chans att skapa eget mobilnummer på 90-talet, bytte från NMT till GSM, så blev jag helt ställd. Framför mig hade jag en minicall personsökare som jag tog, totalt omöjligt att komma ihåg det numret. Men kunde byta lite senare och har nu haft det i 30 år, japp minns det fortfarande.😉
Men tänk er bara att få frågan om vilket nummer jag ville ha (ok, jag var i branschen vilket gav lite extra möjligheter)
Minns också detta som kortvarig ÅF för Telia. Jag kunde skapa väldigt fina mobilnummer till ungarna som blev lätta att komma ihåg. 😎

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Jag har förstorat framsidan men rastret är så grovt att det går inte att se detaljer, det ser ut som en termometer med graderade skalor men svårt att säga säkert.
Det kan vara en värmemängdsmätare.
Det var nån form av wire eller nåt som vred sig.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:

[bild]
Min farsa också, men han köpta oftare nån annan sort i en svart vit pappask som var mer avlång än denna. Nån som känner till den? Vi pratar slutet 70-talet.

Kraftstationen i Skogstorp, mycket är fortfarande original från 1908.

• Kraftstationen i Skogstorp, Eskilstuna, från 1908, med originalkomponenter och tydlig arkitektur, reflekteras i vattnet framför.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Runstenen vid Husby Rekarne kyrka ristad av den kände runristaren Balle. Inte i det bästa skicket men med en intressant bakgrundshistoria. Den hittades i en grav på 1600 talet och murades in i kyrkan för att resas på nuvarande plats omkring 1860. Sorgligt nog är den inte komplett men ett fragment hittades 1936 och kittades fast vid stenen.

• Informationsskylt om runstenen vid Husby Rekarne kyrka. Text om ristningar av runmästaren Balle, ursprung och historik. Nummer: Södermanlands runinskrifter 92.
    Skapa konto
  • Runsten ristad av Balle vid Husby Rekarne kyrka, delvis sliten och fragmenterad med slingermönster, rest på nuvarande plats 1860.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Japansk kulram, när de som använt den sedan barndomen räknar med den går det snabbare än med miniräknaren.

• Japansk kulram i trä med tillhörande grön kartong märkt "Best Fuk'i Abacus".
    Skapa konto
Klassisk burk från Kärnkaffe, snyggare än dagens paket

• Klassisk röd burk av Kärnkaffe med texten "Kärn-kaffe är godare och ger mer".
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Om inte kaffet smakar när du får oväntat besök så finns det te.

• Grön teburk med rysk text och dekorativ design.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Om inte kaffet smakar när du får oväntat besök så finns det te.
Kooh i noor te borde höra hit bland de bortglömda men det finns ju fortfarnde i skrynkliga paket och utan smak.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
En tidig elektronisk kompass, en gång i tiden lyste markeringarna mysigt i mörkret av 150 MBq tritium men det har nästan bleknat bort efter trettiofem år. Som all elektronik svindyr i början, priset den gången var över 250$.

• Gammal Autohelm elektronisk kompass med blekt display och knappar för minne och timer.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.