1 749 507 läst ·
15 773 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Vänta bara. Det är bara en tidsfråga innan den blir på modet här igen. Om 50 år, fattar ingen vad vi förfasas över och Putinreklamen blir pittoresk. På tal om saker vi kommer att ha glömt. 😀 På andra platser är det ingen som bryr sig alls.F frasen_36 skrev:
Slutligen har Kvalité alltid köpare och
kan Gustav den andre Adolf marknadsföra bakelser, så kan man marknadsföra vad som helst med vem som helst bara det fått gå lite tid.
Redan på nittiotalet fanns en nostalgi kring de tidigare ledarna med en uppsjö av souvenirer.Intet skrev:
Vänta bara. Det är bara en tidsfråga innan den blir på modet här igen. Om 50 år, fattar ingen vad vi förfasas över och Putinreklamen blir pittoresk. På tal om saker vi kommer att ha glömt. 😀 På andra platser är det ingen som bryr sig alls.
Slutligen har Kvalité alltid köpare och
kan Gustav den andre Adolf marknadsföra bakelser, så kan man marknadsföra vad som helst med vem som helst bara det fått gå lite tid.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 239 inlägg
Jodå. Var inte så naiv. Bara en tidsfråga innan vi får se -"Adolfs mustaschvax".Nötegårdsgubben skrev:
Till och med den här slaktaren kommer att bli rumsren Till slut. Men det lär nog dröja lite längre innan vi ser reklamen: -"Banta med Bibi".
Tänk på Djingis Khan. Han var inte heller någon mysfarbror, men hans bild kan mycket väl pryda en öl.
Som sagt. Tidens tand.
Redigerat:
Skogsägare
· 23 239 inlägg
Det handlar inte om naivitet, utan om moralisk kompass. Att det finns de som saknar sådan och hyllar massmördare som Stalin, Pol Pot, Che Guevara eller Yahya Sinwar handlar mer om att det finns människor som inte kan skilja på skit och pannkaka, inte att det är allmänt accepterat.Intet skrev:
På tal om det (sorry för lite trådflykt nu) vad finns det för sätt att rita sådana här fina log-diagram i dag, med sin dator?T Thomas_Blekinge skrev:
Kan Excel fixa det?
Jag tänker att axlar ska kunna vara lin eller log, samt möjlighet till att rita ytterligare linjer över diagrammet, typ detta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag misstänker också detta.F frasen_36 skrev:
För cykelslangar idag verkar vara bara skit, och lagningarna verkar också bli bara skit, ja faktiskt ännu sämre.
Oj oj. Öm tå igen!😁Nötegårdsgubben skrev:
Vi har ju vårt blodiga förflutna. Våra fullskaliga invasionskrig var ju inget gullande med lokalbefolkningen. Ändå hyllas de som "Hjältekonungen" osv
Skulle vår kung stulit norska Östfold på sjuttiotalet genom att svälta ihjäl befolkningen, skulle han nog inte varit helt rumsren ännu. Åtminstone inte i Norge 😁.
Men om några hundra år, så skulle vi fira den ärorika striden om Östfold med pompa och ståt.
Tidens tand. Något du glömt bort att den finns.
P.s. Du glömde din kompis. Så jag hjälper dig. Stalin, Pol Pot, Che Guevara, Yahya Sinwar eller Benjamin Netanyahu. Sådär. Nu blev listan komplett😬
Kommer någon ihåg boken "Aktuellt"T Thomas_Blekinge skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en från mitt födelseår, och jag köpte en med min bättre hälfts födelseår som födelsedagspresent en gång.
Faktiskt lite kul att bläddra i och kolla vad som hände i världen under sitt födelseår.
Matlab eller Octave, kanske? GNUPlot?Mikael_L skrev:
Skogsägare
· 23 239 inlägg
Jag ser de första fyra hyllas av extremister i Sverige, inte den femte. Att vi är ett antal personer som tycker att han är bättre än de andra fyra andra är en annan sak.Intet skrev:
Poängen är dock densamma. Rimliga människor lockas inte av reklam som relaterar till historiska eller nutida svin.