F frasen_36 skrev:
Den borde med fördel kunna användas till nå't helt annat....😅
Vänta bara. Det är bara en tidsfråga innan den blir på modet här igen. Om 50 år, fattar ingen vad vi förfasas över och Putinreklamen blir pittoresk. På tal om saker vi kommer att ha glömt. 😀 På andra platser är det ingen som bryr sig alls.
Slutligen har Kvalité alltid köpare och
kan Gustav den andre Adolf marknadsföra bakelser, så kan man marknadsföra vad som helst med vem som helst bara det fått gå lite tid.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vänta bara. Det är bara en tidsfråga innan den blir på modet här igen. Om 50 år, fattar ingen vad vi förfasas över och Putinreklamen blir pittoresk. På tal om saker vi kommer att ha glömt. 😀 På andra platser är det ingen som bryr sig alls.
Slutligen har Kvalité alltid köpare och
kan Gustav den andre Adolf marknadsföra bakelser, så kan man marknadsföra vad som helst med vem som helst bara det fått gå lite tid.
Redan på nittiotalet fanns en nostalgi kring de tidigare ledarna med en uppsjö av souvenirer.

• Nestingdocksor föreställande tidigare politiska ledare, som exempel på nittiotalsnostalgi och souvenirer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Intet
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Redan på nittiotalet fanns en nostalgi kring de tidigare ledarna med en uppsjö av souvenirer.
Jag var nog onödigt pessimistisk angående tidens tand.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nej.
Jag kan inte hjälpa till med den bilden.
Skapa konto

• Haha
Johan Gunverth
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej.
[bild]
Jodå. Var inte så naiv. Bara en tidsfråga innan vi får se -"Adolfs mustaschvax".

Till och med den här slaktaren kommer att bli rumsren Till slut. Men det lär nog dröja lite längre innan vi ser reklamen: -"Banta med Bibi".

Tänk på Djingis Khan. Han var inte heller någon mysfarbror, men hans bild kan mycket väl pryda en öl.

Som sagt. Tidens tand.

Redigerat:
Intet Intet skrev:
Var inte så naiv.
Det handlar inte om naivitet, utan om moralisk kompass. Att det finns de som saknar sådan och hyllar massmördare som Stalin, Pol Pot, Che Guevara eller Yahya Sinwar handlar mer om att det finns människor som inte kan skilja på skit och pannkaka, inte att det är allmänt accepterat.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
T Thomas_Blekinge skrev:
Logaritmpapper:
[bild]
[bild]
Fanns som log-log eller log-lin med olika skalindelningar.
Även olika specialpapper:
[bild]

En polsk vetenskapsman frågade mig på 80-talet om jag kunde skicka honom några ark Weibull-papper. Vilket jag kunde.
På tal om det (sorry för lite trådflykt nu) vad finns det för sätt att rita sådana här fina log-diagram i dag, med sin dator?
Kan Excel fixa det?
Jag tänker att axlar ska kunna vara lin eller log, samt möjlighet till att rita ytterligare linjer över diagrammet, typ detta:
Diagram med log-skalor, visas med linjer för entalpi, temperatur i Fahrenheit och vattenånga, med möjlighet att rita ytterligare linjer, som en blå pil.
Skapa konto

Mikael_L
F frasen_36 skrev:
Frågan är väl om såväl dessa lappar som dagens slangar verkligen är gjorda av riktigt gummi och därmed verkligen vulkar ihop riktigt? Det är väl ofta att de bara klistras fast på en slang som till stor del består av plast.
Jag misstänker också detta.
För cykelslangar idag verkar vara bara skit, och lagningarna verkar också bli bara skit, ja faktiskt ännu sämre.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 2 till
  • Laddar…
Det handlar inte om naivitet, utan om moralisk kompass. Att det finns de som saknar sådan och hyllar massmördare som Stalin, Pol Pot, Che Guevara eller Yahya Sinwar handlar mer om att det finns människor som inte kan skilja på skit och pannkaka, inte att det är allmänt accepterat.
Oj oj. Öm tå igen!😁

Vi har ju vårt blodiga förflutna. Våra fullskaliga invasionskrig var ju inget gullande med lokalbefolkningen. Ändå hyllas de som "Hjältekonungen" osv

Skulle vår kung stulit norska Östfold på sjuttiotalet genom att svälta ihjäl befolkningen, skulle han nog inte varit helt rumsren ännu. Åtminstone inte i Norge 😁.
Men om några hundra år, så skulle vi fira den ärorika striden om Östfold med pompa och ståt.
Tidens tand. Något du glömt bort att den finns.

P.s. Du glömde din kompis. Så jag hjälper dig. Stalin, Pol Pot, Che Guevara, Yahya Sinwar eller Benjamin Netanyahu. Sådär. Nu blev listan komplett😬

Mikael_L
T Thomas_Blekinge skrev:
[bild]
Lexikon i flera volymer.
Kommer någon ihåg boken "Aktuellt"
Boken "Aktuellt 1974" med en illustration av en tidning, sax och glob på omslaget, ligger på en färgglad bakgrund.
Skapa konto

Jag har en från mitt födelseår, och jag köpte en med min bättre hälfts födelseår som födelsedagspresent en gång.
Faktiskt lite kul att bläddra i och kolla vad som hände i världen under sitt födelseår.

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kommer någon ihåg boken "Aktuellt"
[bild]

Jag har en från mitt födelseår, och jag köpte en med min bättre hälfts födelseår som födelsedagspresent en gång.
Faktiskt lite kul att bläddra i och kolla vad som hände i världen under sitt födelseår.
Nej. Men "NÄR VAR OCH HUR".

Mikael_L Mikael_L skrev:
På tal om det (sorry för lite trådflykt nu) vad finns det för sätt att rita sådana här fina log-diagram i dag, med sin dator?
Kan Excel fixa det?
Jag tänker att axlar ska kunna vara lin eller log, samt möjlighet till att rita ytterligare linjer över diagrammet, typ detta:
[bild]
Matlab eller Octave, kanske? GNUPlot?

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du glömde din kompis. Så jag hjälper dig. Stalin, Pol Pot, Che Guevara, Yahya Sinwar eller Benjamin Netanyahu.
Jag ser de första fyra hyllas av extremister i Sverige, inte den femte. Att vi är ett antal personer som tycker att han är bättre än de andra fyra andra är en annan sak.

Poängen är dock densamma. Rimliga människor lockas inte av reklam som relaterar till historiska eller nutida svin.

• Gilla
  • Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
Ja, att de faktiska glasen (och annat) finns kvar är ju en sak, men säljs det fortfarande nya sekunda varor?

Det känns som något från en svunnen tid, men jag brukar iofs. inte hänga i fabriksbutiker i Glasriket, så vad vet jag?
Delicato Outlet gör det.

Nej.
[bild]
Finns viner i Italien med den herrens namn...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.