1 647 719 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Ännu ett kortspel denna gång med operatema från sekelskiftet.
Högklassiga färgbilder för att vara så gamla.
Högklassiga färgbilder för att vara så gamla.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Audiofiler har alltid varit ett lättlurat släkte. Antingen med högtalarkablar som kostar en förmögenhet eller andra obskyra produkter som ska hjälpa dem att uppnå hi-fi nirvana. Själv kör jag lampsladd. Här en skapelse kallad Transi-Press som utlovades tvätta strömmen till anläggningen fri från störningar.
Jag testade på min anläggning, den enda skillnaden jag hör är 50 Hz brummande från transformatorn.
Jag testade på min anläggning, den enda skillnaden jag hör är 50 Hz brummande från transformatorn.
Ja, audiofiler är ofta mycket märkliga. Jag hade nöjet att känna några sådana för länge sedan. Dom brukade ha en fanatisk tro på sina fantasier gällande det mesta som t ex kablar med syrafri koppar med extra låg induktans, rörförstärkare och svindyra pickuper till skivspelarna. Roligast var han som sålde en maskin som polerade CD-skivor för bättre ljud. Trots att han var ingenjör så vägrade han erkänna att det var lurendrejeri som han pysslade med. Han fick sälja polermaskiner men han vägrade berätta hur många.
Här är mer hets mot folkgruppmaterial.
Den här läste morsan för mig. Det var före "Svenska frivilligkårens erotiska insatser i Finland "
Eskimåtrollet Figge.
Han hamnade i söderhavet och träffade en Negerprinsessa.
Hets mot folkgrupper. Enuiter och Creoler?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här läste morsan för mig. Det var före "Svenska frivilligkårens erotiska insatser i Finland "
Eskimåtrollet Figge.
Han hamnade i söderhavet och träffade en Negerprinsessa.
Hets mot folkgrupper. Enuiter och Creoler?
Well caught! Det var naturligtvis Preussen och dess allierade som klådde upp österrikarna i kriget 1866. Tyska riket utropades först efter det fransk-tyska kriget 1871.Nötegårdsgubben skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
…och den rostar brödet istället för att torka det. Har en liknande som även den garanterat inte godkänd att använda längre.B Bitterhetsakademin skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
Audiofiler. Saker som vi glömt bort att de fortfarande finns. 😄😉
Har en kusin som jobbade med dissektion och reverse enginering av div elektronisk övervakningsutrustning och annat. Kan inte säga var och åt vem. Han roade sig med att jämföra olika sorters kablar för att kora den bästa.T TommyC skrev:
Kom fram till att det inte gick att mäta upp någon skillnad mellan vanlig 2,5kvadrat mångtrådig tvåledare från Feltema och löjligt dyra audiofilkablar med de instrument de hade i labbet. Därmed var frågan avgjord för hans del.
Mvh Findus