1 749 361 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Nått man inte saknar från förr är klisterlappen
"Våga Vägra Vägren"
Surpellar som blev stötta av att bli omkörda.
I protest körde jag om en bil som slickade mittlinjen med det märket på bakluckan, med min bil och husvagn efter, en lastbil som oxå tröttnat hängde efter 😁
Har alltid undrat vad surgubben tyckte om det 😉😅😂
"Våga Vägra Vägren"
I protest körde jag om en bil som slickade mittlinjen med det märket på bakluckan, med min bil och husvagn efter, en lastbil som oxå tröttnat hängde efter 😁
Visst var det fantastiskt med att alla dessa "rebeller". "fritänkare" och andra som minsan aldrig skulle böja sig för "stasi" eller "sosseriet" och betala en påtvingad tv-licens tydligen var de som hade bäst koll på vilka program (i deras ögon skitprogram) som gick på de statliga tv-kanalerna.
Att ge f.n i att betala, men likväl gnälla på programmen kändes/känns ju lite övermaga...
Att ge f.n i att betala, men likväl gnälla på programmen kändes/känns ju lite övermaga...
Nästan lika konstigt som att betala för tjänsten och sedan klaga.L lat skrev:Visst var det fantastiskt med att alla dessa "rebeller". "fritänkare" och andra som minsan aldrig skulle böja sig för "stasi" eller "sosseriet" och betala en påtvingad tv-licens tydligen var de som hade bäst koll på vilka program (i deras ögon skitprogram) som gick på de statliga tv-kanalerna.
Om det inte finns en mittfil finns det alltid en mittlinje…Isakare skrev:
Nått man inte saknar från förr är klisterlappen
"Våga Vägra Vägren"
Jodå är ju inte nån enorm kostnad, speciellt om man bara som turist åker då och då. Men bor man på området kan ju 9kr per passage även den bli en dyr historia i slutändan.Isakare skrev:
Men jag tycker det är framförallt fel med sådana här avgifter på infrastruktur som i grund o botten är betalda med skattepengar.
Vi har heller inte nån liten kostnad gällande att äga och driva en bil!
Inte ens elbil är billig köra om man måste ladda på vägen. Då kommersiella laddstationer har överpriser!
Dock är det någorlunda förmånligt köra hybrid långa sträckor. Bensinen är billigast i hela EU området?. Medans diesel höjs.
Grannlandet är det dock mer förmånligt att köra elbil långa sträckor 😊 parkering är också enklare även större städer erbjuder även gratis p platser.
Redigerat:
Jo det är den!Mikael_L skrev:
Men är man rebell så går det.
Nu åker jag också hellre över bron då jag inte åker den här sträckan dagligen.
Men Sthlm är värre. Ska jag åka förbi Sthlm ska man för f*n inte behöva betala trängselskatt. Går som sagt undvika i Uppsala men är inte lönt ta så stor omväg till mina vänner som bor söderut från Sthlm. Så här väntar jag ut tiden någonstans och man vill inte heller sitta i köerna nej! Helt felbyggt när alla måste igenom stan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ps. Dom bor inte i Södertälje, men google vill inte ens visa omvägen då den blir ännu längre. Södertälje visar den vägarna.
Medans ännu mer söderut som Helsingborg rekommenderas tom förbifart sthlm på de mindre vägarna.
Logga in
Skapa konto
Men tänk om du bor eller skall nånstans mitt i mellan Uppsala och Stockholm så får du väl där också snällt åka på tullvägar.
Redigerat:
Håller med!possum77 skrev:
Max var bra för kanske 10-20år sedan och kvaliten blir bara sämre o sämre!
Jag trodde jag var helt enkelt bara trött på Max då mina barn har velat äta där så mycket. Tom dom säger numera Mcdonalds 😂
Som man nångång besöker i grannlandet (finns inte många i norra Sverige då norrlänningar verkar hata donken, vi har en typisk donken byggnad i Piteå men där står Frasses, här håller jag dock med att kvaliten blev bättre men hatar inte donken så).
Men donken har även den tappat kvalitet (eller så görs den annorlunda i andra länder).
Så det här passar nog bra i den här forumdelen vi saknar det gamla Max och donken!
Nä det skall vara Frasses eller Korvgubben när det gäller Sverige!