1 749 369 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Strax efter. Det är där man förr i tiden gasade på upp till motorvägsfart, men numera sitter fast i en bilkö i tio minuter bara för att man byggt en bro förbi stan och miljöpartisterna som planerar stan trodde att alla skulle åka över bron och därför byggt om gamla E4 till en gågata. Att folk jobbar i stan kom tydligen som en total överraskning...F fribygg skrev:
Nä, nu låter jag bitter, men till mitt försvar håller jag mig till ämnet då jag just hade glömt hur bra det var innan bron.
Nå det är i alla fall inte som i Sthlm med trängselskatt och som i Sundsvall där man tvingas betala en broavgift!useless skrev:
Strax efter. Det är där man förr i tiden gasade på upp till motorvägsfart, men numera sitter fast i en bilkö i tio minuter bara för att man byggt en bro förbi stan och miljöpartisterna som planerar stan trodde att alla skulle åka över bron och därför byggt om gamla E4 till en gågata. Att folk jobbar i stan kom tydligen som en total överraskning...
Nä, nu låter jag bitter, men till mitt försvar håller jag mig till ämnet då jag just hade glömt hur bra det var innan bron.
Sen tänka sig tiderna när man var tvungen ha en parkeringsautomat och flesta parkeringsplatser var gratis. Numera när det är så lätt att ta betalt behövs inga automater för att råna folk.
Bra innan bron ??useless skrev:
Strax efter. Det är där man förr i tiden gasade på upp till motorvägsfart, men numera sitter fast i en bilkö i tio minuter bara för att man byggt en bro förbi stan och miljöpartisterna som planerar stan trodde att alla skulle åka över bron och därför byggt om gamla E4 till en gågata. Att folk jobbar i stan kom tydligen som en total överraskning...
Mitt minne är att det tog en timme att ta sig förbi Sundsvall, idag tar det 10 minuter.
9 spänn eller vad bron kostar känns väldigt prisvärt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 237 inlägg
Den över Fyrisån. Vafan, bor du inte där!? 😉
Håller med. En skog av rödljus har ersatts av en snabb bro. Det tillsammans med motorvägen förbi Uppsala är en välsignelse för oss som behöver ta sig från de norra delarna till människobyn.Isakare skrev: