Påsen med inälvor och hals när man köpte hel kyckling.
Jag kan inte påstå att jag saknar den, slängde den alltid.
Men nu när jag är mer intresserad av matlagning hade jag nog varit nyfiken.
Gryta på kycklinglever är en av fru Höghus specialiteter, men den finns ju att köpa för sig.

/Höghus

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Cyklar med bärhandtag monterat på det stående röret. Samt med rostfria fälgar i stället för aluminium som används idag.

• Gilla
Myckling och 6 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Cyklar med bärhandtag monterat på det stående röret. Samt med rostfria fälgar i stället för aluminium som används idag.
Gammal, blå cykel med rostig sadel och stänkskärmar mot grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Höghus

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 13 till
  • Laddar…
Både bärhandtag och rostfria fälgar finns att köpa separat mot en liten extra avgift.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
[bild]

/Höghus
Hade en sådan cykel och som grädde på moset en cykellykta märkt ASEA.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
kisumisu
Väggmålning föreställande röd träplank med en sol mot blå himmel, vid en dörr. Reklam är pixlat på bilden.
Skapa konto
Rött och vitt väggparti med dörr vid en butik, pixlat område täcker reklam. Potentiellt gammalt lekrum på Ica Maxi.
Skapa konto

Minns ni det här lekrum på Ica Maxi.

Aldrig dock sett våran aktiv men verkade vara en grej Ica haft i andra butiker där man inte ens hittar resterna av det här.

Om ni undrar varför jag pixlat lite på bilden så beror det på viss reklam som Ica satt där.

Någon som vet när dessa var aktiva?
Har själv aldrig lekt på sådan och mina egna barn har inte heller fått leka på nåt sånt då de helt enkelt ej finns mer?!

kisumisu kisumisu skrev:
[bild][bild]

Minns ni det här lekrum på Ica Maxi.

Aldrig dock sett våran aktiv men verkade vara en grej Ica haft i andra butiker där man inte ens hittar resterna av det här.

Om ni undrar varför jag pixlat lite på bilden så beror det på viss reklam som Ica satt där.

Någon som vet när dessa var aktiva?
Har själv aldrig lekt på sådan och mina egna barn har inte heller fått leka på nåt sånt då de helt enkelt ej finns mer?!
I Västerbotten så försvann de i samband med Covid-pandemin.

kisumisu
possum77 possum77 skrev:
I Västerbotten så försvann de i samband med Covid-pandemin.
Aha, finns lokalen kvar där?

I våran lilla Ica Maxi butik har den aldrig varit igång vad jag vet. Läste bara nånstans nån gammal artikel att Ica Maxi erbjuder som Ikea barnpassning när föräldrar handlar. För den delen knappt att Ikea ens erbjuder det här mer. Men där finns den ännu kvar.

Aldrig nåt jag tänkt så. Men var tvungen luskolla på en mindre Ica Maxi för att aldrig sett där. Hittar vid "sidan av affären" inomhus men inte vid huvudingången.

Har gjort samma sak på en Ica i Stockholms området och hittade aldrig nåt "barnrum". Men där görs ju butikerna om konstant. Så det är nog nåt som aldrig kommer komma mer.

Redigerat:
Ja den hade jag glömt, såg nog nästan den aldrig öppen.
Vi började köpa mat online på Maxi 2016, och utlämningen var då precis bredvid leklandet.

2020 kom pandemin och alla andra skulle också handla online, vilket gjorde att det blev 2v väntetid på att beställa mat, så där lämnade vi Maxi och har hoppat runt mellan COOP (som numera har tre rätt oflexibelt system), Willys (bäst system, ligger lite osmidigt till för oss) och Citygross.

kisumisu
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja den hade jag glömt, såg nog nästan den aldrig öppen.
Vi började köpa mat online på Maxi 2016, och utlämningen var då precis bredvid leklandet.

2020 kom pandemin och alla andra skulle också handla online, vilket gjorde att det blev 2v väntetid på att beställa mat, så där lämnade vi Maxi och har hoppat runt mellan COOP (som numera har tre rätt oflexibelt system), Willys (bäst system, ligger lite osmidigt till för oss) och Citygross.
Kanske det var just onlinehandeln som tog död på det här.
Stressade småbarnsföräldrar handlar på nätet istället?

Sen var det sista dödsspiken med pandemin.

Men då har ni varit riktig pionjärer när ni snart onlinehandlat i 10år mat.

Snart kan vi kanske skriva här minns ni kassorna som man betalade i 😉
Här kan jag känna att det känns på nåt sätt gammalmodigt t ex i grannlandet Finland. Där det inte finns likadan självskanning som i Sverige Både Ica och Coop har ju det!

kisumisu kisumisu skrev:
Kanske det var just onloinehandeln som tog död på det här.
Stressade småbarnsföräldrar handlar på nätet istället?

Sen var det sista dödsspiken med pandemin.
Jag kan ju säga att 2016 var det nog bara Maxi som hade det här, vet att vi provade Citygross något år senare men deras dåvarandra lösning funkade inte bra (allt kom packat i kartonger och hämtades inne i butiken, om man hittade någon att hjälpa en dvs).

2020 tror jag de flesta hade något på plats, som utökades med pandemin.

Sedan har Coop dragit ner på sitt, gissar i takt med att folk går i butiken istället. (Deras lösning idag är två dagar i veckan, vilka inte passar oss alls).

Men jag kommer ihåg precis när alla andra skulle handla online och jag som aldrig går i butik traskade runt i en nästan tom butik.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Aha, finns lokalen kvar där?
Lokalen finns kvar, men den används som lager för paketutlämningen numera.

kisumisu
possum77 possum77 skrev:
Lokalen finns kvar, men den används som lager för paketutlämningen numera.
Ok. Kanske är så även i den lilla Maxibutiken. Kanske lager till nåt helt annat dock i den butiken 🤔 en viss vara som säljs i enorma mängder på gränsen.

Senast jag fick ett av postens gratis flyttkort är nog trettio år sedan.
Numera kan man tydligen beställa kort utan porto men korten är inte gratis.

Hittade nyligen en låda med ett gäng sådana. Skall försöka avhålla mig från att kolla upp tjejer från förr på Facebook...

Flyttkort med texten "Mot ny adress" och "Jag/vi har fått ny postadress" i en bok med illustration av fåglar på ett berg.
Skapa konto
Blanketter för adressändring från posten, en från 1992 och en nyligen ifylld.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Skall försöka avhålla mig från att kolla upp tjejer från förr på Facebook...
Är inte exempelvis Ratsit bättre? 😎

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.