Alfredo Alfredo skrev:
Är inte exempelvis Ratsit bättre? 😎
Inga bilder...

• Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Inga bilder...
Alltså bättre...😀

• Haha
  • Gilla
NL12345 och 2 till
  • Laddar…
Tv-pejling.
Dum fråga kanske men funkade det på riktigt eller var det bara skrämsel?

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Snigel på ögat... 🤔

• Gilla
Discoman och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Snigel på ögat... 🤔
Ja, fy vad läskigt, det ville man ju inte ha 😆

Lill72 Lill72 skrev:
Tv-pejling.
Dum fråga kanske men funkade det på riktigt eller var det bara skrämsel?
De ringde från Kiruna och frågade om jag hade TV flera gånger om året. En gång ringde det på dörren. Någon teknisk pejling tror jag inte förekom.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
P Pin skrev:
De ringde från Kiruna och frågade om jag hade TV flera gånger om året. En gång ringde det på dörren. Någon teknisk pejling tror jag inte förekom.
De ringde mig med en gång när jag köpt ny tv, drog en trovärdig vals.

Lill72 Lill72 skrev:
De ringde mig med en gång när jag köpt ny tv, drog en trovärdig vals.
De var ju helt tandlösa. Även om de ringde på din dörr och de kunde se och höra din tv behövde du inte släppa in den utan kunde neka. I värsta fall säga att du alldeles nyss köpt tvn och inte hunnit anmäla.

Toppen av dumheterna som kanske var det som fick allt att falla ihop var när de hävdade att mobiltelefoner, surfplattor och datorer var saker som krävde tv licens. Även tjänstetelefonen som du fått av din arbetskivare om du råkade ta med den hem.

Lägger in en sammanfattning av dåtiden som vi inte minns: DDR Sverige.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
De var ju helt tandlösa. Även om de ringde på din dörr och de kunde se och höra din tv behövde du inte släppa in den utan kunde neka. I värsta fall säga att du alldeles nyss köpt tvn och inte hunnit anmäla.

Toppen av dumheterna som kanske var det som fick allt att falla ihop var när de hävdade att mobiltelefoner, surfplattor och datorer var saker som krävde tv licens. Även tjänstetelefonen som du fått av din arbetskivare om du råkade ta med den hem.

Lägger in en sammanfattning av dåtiden som vi inte minns: DDR Sverige.
Tänker nu på förslaget om förbud mot parabolantenner. Tur det inte blev något av det.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
P Pin skrev:
Någon teknisk pejling tror jag inte förekom
Jodå, precis som Wikipedia skriver så hade man en antenn där man pejlade in signalerna TVn dömde ut.
Dålig träffsäkerhet och färre analog-TV användare gjorde att man slutade redan på mitten av 90-talet.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
En statlig myndighet som ljög om sina tekniska förmågor för att skrämma till lydnad, påstod i rikstäckande reklam att de hade rätt att utdöma straff utan inblandning av domstol, och hittade på straff som inte existerar i det svenska rättssystemet (snigel på ögat)

• Gilla
  • Haha
pmd och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
BengtH BengtH skrev:
Hade nästan glömt denhär fartdåren: [media]
Arto har jag faktiskt sett live.
På Pite dragway, någon gång på 80-talet.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
En statlig myndighet som ljög om sina tekniska förmågor för att skrämma till lydnad, påstod i rikstäckande reklam att de hade rätt att utdöma straff utan inblandning av domstol, och hittade på straff som inte existerar i det svenska rättssystemet (snigel på ögat)
Att myndigheter ljuger, är väl inget att förvåna sig över. Det jag kommer att tänka på, på rak arm, är döda i Covid.
Det de "glömde" att tala om, var att även de som dog av trafikolyckor och allt annat friska människor dör av, men som råkade ha Covidviruset i mätbar mängd, räknades in som döda av Covid.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Tänker nu på förslaget om förbud mot parabolantenner. Tur det inte blev något av det.
Det hade jag nästan glömt.
Var det inte sossarnas kvinnoförbunds Maj Britt Theorin som drev frågan?
DDR-tänket när det verkligen fick blomma ut.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.