1 749 748 läst ·
15 776 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Jag är rätt less på SMS och MMS, men framförallt iPhones proprietära meddelanden, jag har haft en iPhone så jag tror vissa med iPhone fortfarande tror jag använder det och skickar sådana meddelanden som går ut i voiden eller nåt, eller så ser de på sina i-fån-telefoner att det aldrig kommer fram men bryr sig inte då "allt bara funkar" på iPhone.K Kirre2 skrev:
Jag gillar de servicar där man kan ha en klient på datorn och även ha samma app på flera telefoner, om man tex har en jobbmobil och en privat mobil. WhatsApp bråkar om man försöker göra det, annars verkar den vara det rådande sättet att skicka meddelanden.
Kommer ni förresten ihåg "minicall", som väl gick på FM nätet? Batteriet räckte i månader har jag för mig. Min "försvann" och låg bakom flickvännens bokhylla och brummade då och då. Jag hade den parallellt med första GSM, då jag har för mig att folk då kunde skicka ett meddelande så ringde man upp när det passade och man hade täckning. Så kunde man spara batteriet i telefonen.
Kommer ni ihåg före smartphones när man var tvungen att navigera med sifferknapparna bland mobilsvaren och funktioner? Rena stenålder.... Nej just det ja, vi har ju fortfarande samma skitsystem trots att det funnits alternativ i en 10-15 år, men operatörerna (de jag haft ivf) vägrar aktivera det.A AndersS skrev:
Det ska naturligtvis komma upp en lista med namn/nummer med ljudfiler där man kan spela upp, pausa, spara etc. Det kanske finns operatörer med den funktionen i Sverige (?) men det borde har varit standard strax efter smartphones slog igenom brett.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg

Blir mindre och mindre servicebehov av bilarna.
Vissa elbilar, tex Tesla, har ingen service alls inplanerad utan bilen säger själv till om ngt måste fixas...
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Toyota återkallar elbilen bZ4X för att hjulen kan trilla av under färd.useless skrev:
Bultarna på hjulen gängar upp tills hela hjulet trillar av från bilen. Toyota har kunnat återskapa felet i tester, men har fortfarande ingen lösning att erbjuda. Även systermodellen Subaru Solterra är drabbad, men inga bilar av den modellen har levererats.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Enklare med text/bild än när någon i flera minuter försöker förklara. Så med meddelande och mejl i mobilen klarar jag mig bra. Men våra behov är olika.engs skrev:
Kommer ni ihåg före smartphones när man var tvungen att navigera med sifferknapparna bland mobilsvaren och funktioner? Rena stenålder.... Nej just det ja, vi har ju fortfarande samma skitsystem trots att det funnits alternativ i en 10-15 år, men operatörerna (de jag haft ivf) vägrar aktivera det.
Det ska naturligtvis komma upp en lista med namn/nummer med ljudfiler där man kan spela upp, pausa, spara etc. Det kanske finns operatörer med den funktionen i Sverige (?) men det borde har varit standard strax efter smartphones slog igenom brett.
Fast i bilen låter jag röstfunktionen läsa upp textmeddelanden
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 244 inlägg
Gäller det kinesisk- och tyskbyggda Teslor också?
Annars, sak någon kanske glömt: amerikaner kan inte bygga bilar.
Annars, sak någon kanske glömt: amerikaner kan inte bygga bilar.