hsd hsd skrev:
Mobilsvar är ju skitbra
Var bra innan det kom bättre lösningar;)

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Tyvärr haltar sms funktionen på många nyare mobiler
Hur menar du? Jag använder sms hela tiden och alla jag känner gör det också. Inte upplevt några problem.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Min senaste mobil så ser man tom när andra sidan skriver. Det måste vara en nyhet i protokollet eller nått

Det är nog för att telefonen använder någon annan app kopplad till nån molntjänst istället för mobilnätets SMS-tjänst.

useless useless skrev:
Det är nog för att telefonen använder någon annan app kopplad till nån molntjänst istället för mobilnätets SMS-tjänst.
Jag kör vanilla sms-programmet i Oneplus 10 Pro. Man kan köra sms via facebook messenger. Men inte valt det

Google har chattfunktion i sin meddelande app. Går att stänga av funktionen.
Kör Googles vanilla meddelande app på Fold 3.

hsd
A AndersS skrev:
Var bra innan det kom bättre lösningar;)
Har jag missat något

hsd
K Kirre2 skrev:
Hur menar du? Jag använder sms hela tiden och alla jag känner gör det också. Inte upplevt några problem.
Flera bekanta har problem, har råkat ut en gång själv, vad jag vet, skulle få en lista via sms men den kom aldrig och avsändaren visade sin mobil att det var skickat

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag kör vanilla sms-programmet i Oneplus 10 Pro. Man kan köra sms via facebook messenger. Men inte valt det
Då använder du RCS, inte SMS.

https://jibe.google.com/policies/terms/

useless useless skrev:
Då använder du RCS, inte SMS.

[länk]
aha okej. Så om båda använder en Android så funkar det. Det stämmer nog för jag har tänkt på det inte fungerar när jag chattar med vänner som har the dark side

...Och Google ser allt du skriver.

hsd hsd skrev:
Flera bekanta har problem, har råkat ut en gång själv, vad jag vet, skulle få en lista via sms men den kom aldrig och avsändaren visade sin mobil att det var skickat
Det kan ta lite tid ibland innan de kommer fram nån gång, men så vitt jag vet har inget försvunnit helt. Det är väl hursomhelst ingen anledning till att inte använda sms alls.

hsd
Lite tid :rofl::rofl:, hitintills ca. 7 månader

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min senaste mobil så ser man tom när andra sidan skriver. Det måste vara en nyhet i protokollet eller nått
NEJ, det kan du inte göra när det gäller äkta SMS. Ett äkta SMS belastar inte mobilnätet förrän SMSet skickas.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.