C
imported_Benno imported_Benno skrev:
men man skulle lägga i en oöppnad burk donald duck.
"... har jag hört" 😂

• Haha
Per Sandberg1
  • Laddar…
Kopieringsset för VHS, kvaliteten blev väl ärligt talat inte så lysande.

• Förpackning av ett VHS-kopieringsset, "De Luxe HE-102 Mk. II", med text om kompletta kvalitetssatsen och SCART-kontakter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lilak och 7 till
  • Laddar…
Ett genialt enkelt och driftsäkert verk som tickat pålitligt i sextio år.
Tillverkad av Junghans efter ATO:s patent. En transistor, en kondensator och en spole. Så mycket mer behövs inte för att driva urverket.

• Klockurverk från Junghans byggt enligt ATO:s patent, visar en transistor, en kondensator, en spole och ett batteri monterat i en hållare.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Keiller Keiller skrev:
Kalle Anka-juice hade jag faktiskt glömt bort. Som jag minns det från barndomen så såldes all apelsinjuice i såna här burkar som man fick öppna och tina upp innehållet och sen blanda med vatten.

[bild]

Kul slogan förresten, "Start your day the O.J. way". Jag antar att den försvann på 90-talet när O.J Simpson mördade sin fru och körde en vit Ford Bronco genom Los Angeles jagad av ett massivt polisuppbåd i direktsänd tv, vilket i sig är nåt jag också hade glömt bort.
De var ju bra, särskilt på den tiden (vi hade ingen frys, bara något fjösigt jättelitet frysfack som bara nätt och jämt kommer under noll grader).
Så när man direkt hemkommen från affären släppte ner den frysta juice-cylindern och lät den tina så fick man ju kall juice, inte kranvattenljummen.

• Gilla
Lilak och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
P Pin skrev:
[bild]
Kortlekar med bilar, båtar, flygplan och liknande med prestanda listat så man kunde spela genom att ta stick genom att gå bättre kort.
Jag tror faktiskt att jag har kvar en sån där kortlek med bilar, i någon gömma.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
jättelitet frysfack som bara nätt och jämt kommer under noll grader
Och där man precis kunde skohorna in ett halvliters glasspaket? Ett sånt hade vi i alla fall när jag var liten och jag lär aldrig glömma eländet så det är väl egentligen OT...

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Kommer ihåg att den smakade gott. Och jämfört med den sura apelsinsaften som de i skolan kallade juice var detta något helt annat. Idag importeras saft och fruktkött var för sig av någon anledning och vi betalar för vatten.

Donald duck-juicen lär även ha använts vid mäsktillverkning. Exakt hur det funkade och vad juicen var bra för vet jag inte men man skulle lägga i en oöppnad burk donald duck.
Du menar väl outspädd,inte oöppnad ?
Juicen sätts till för att det finns närsalter (näringssalter, mineraler som jästen behöver för att växa till) i den och sockret gjorde ingen skada heller och användes istället för jäst-närsalter (finns det kvar i butikernas kryddhyllor eller har jag bara inte lagt märke till det?)
Har jag hört... 😀

Keiller Keiller skrev:
Kalle Anka-juice hade jag faktiskt glömt bort. Som jag minns det från barndomen så såldes all apelsinjuice i såna här burkar som man fick öppna och tina upp innehållet och sen blanda med vatten.

[bild]

Kul slogan förresten, "Start your day the O.J. way". Jag antar att den försvann på 90-talet när O.J Simpson mördade sin fru och körde en vit Ford Bronco genom Los Angeles jagad av ett massivt polisuppbåd i direktsänd tv, vilket i sig är nåt jag också hade glömt bort.
Redan avhandlat i tråden, läste du inte alla inlägg innan du postade?
https://www.byggahus.se/forum/threads/saker-som-vi-glomt-bort-att-de-har-funnits.423481/post-6300794

jarlh jarlh skrev:
Redan avhandlat i tråden, läste du inte alla inlägg innan du postade?
[länk]
Det är ju "glömt bort"-tråden, då får du vackert finna dig i att det kan finnas spår av demens 😃

Orka läsa igenom 15.000 inlägg för att eventuellt kunna hitta någon annan som glömt bort samma som jag glömt...

• Gilla
  • Haha
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
kisumisu
Gult och blått öga-liknande mönster, möjligtvis en logotyp, på grå bakgrund.
Skapa konto

Saker som inte ens Google kan eller hittar, kommer någon här ihåg?

Skärmbild av en AI-söksida som beskriver en växel i spelet Ribbit King, som ändras från en diamantform till ett öppet öga när den aktiveras.
Skapa konto

Alltså Google har helt fel!

Redigerat:
ChatGPT har koll, eller?

”Bilden visar en principskiss av ett hus i genomskärning där en mur/vägg har lutat på grund av sättning i grunden, och där man illustrerar ett förslag att lyfta ena sidan (t.ex. 100 mm) för att räta upp konstruktionen.”

• Haha
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Och vem har inte glömt bort Track som skulle utmana japanerna?
Slutade väl i fiasko pga stora kvalitétsproblem?
Vill minnas att kassetterna började gå trögt och gnissla efter ett tag.
[bild]
Maxell xlii FTW! & TDK hade nån bra variant också väl

kisumisu
TeroM TeroM skrev:
ChatGPT har koll, eller?

”Bilden visar en principskiss av ett hus i genomskärning där en mur/vägg har lutat på grund av sättning i grunden, och där man illustrerar ett förslag att lyfta ena sidan (t.ex. 100 mm) för att räta upp konstruktionen.”
Syftar du på den bild jag postade?

Säger chat gpt så?

Jag kan ge en ledtråd att det handlar om ett varumärke logo som ej finns nåt mer.

Var också en ganska stor grej på 80-90 -talet. Kan någon här på forumet?

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
[bild]

Saker som inte ens Google kan eller hittar, kommer någon här ihåg?

[bild]

Alltså Google har helt fel!
Men nu är vi off topic då det handlar om att AI inte lärt sig ännu.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.