1 732 714 läst ·
15 628 svar
1733k läst
15,6k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Korpilombolo
· 3 722 inlägg
Det undrar jag varför man sålde oskurna böcker. De var säkert billigare men var inte särskilt snygga.Intet skrev:
Hos en familj i byn hade de tidningsmakulatur. Det var dagstidningen fast bara tomma rutor där texten skulle sättas. Det var innan yrket sättare försvann.
Kalle Anka-juice hade jag faktiskt glömt bort. Som jag minns det från barndomen så såldes all apelsinjuice i såna här burkar som man fick öppna och tina upp innehållet och sen blanda med vatten.
Kul slogan förresten, "Start your day the O.J. way". Jag antar att den försvann på 90-talet när O.J Simpson mördade sin fru och körde en vit Ford Bronco genom Los Angeles jagad av ett massivt polisuppbåd i direktsänd tv, vilket i sig är nåt jag också hade glömt bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul slogan förresten, "Start your day the O.J. way". Jag antar att den försvann på 90-talet när O.J Simpson mördade sin fru och körde en vit Ford Bronco genom Los Angeles jagad av ett massivt polisuppbåd i direktsänd tv, vilket i sig är nåt jag också hade glömt bort.
Redigerat:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 722 inlägg
Kommer ihåg att den smakade gott. Och jämfört med den sura apelsinsaften som de i skolan kallade juice var detta något helt annat. Idag importeras saft och fruktkött var för sig av någon anledning och vi betalar för vatten.Keiller skrev:
Kalle Anka-juice hade jag faktiskt glömt bort. Som jag minns det från barndomen så såldes all apelsinjuice i såna här burkar som man fick öppna och tina upp innehållet och sen blanda med vatten.
[bild]
Donald duck-juicen lär även ha använts vid mäsktillverkning. Exakt hur det funkade och vad juicen var bra för vet jag inte men man skulle lägga i en oöppnad burk donald duck.