Fotografen Fotografen skrev:
En värld utan swish!
Hur swishar man nån som inte har svensk bank?
Eller hur ska tex en vanlig tysk som kommer hit på semester betala parkeringen?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
En värld utan swish!
Folk har blivit för beroende av det.
Handlar själv en del småsaker på loppis för några tior styck och möts allt oftare av "vi tar inte kontanter bara swish"
I min tycke är det vettigare att betala småsaker med jämna tior och tjugor och snabbare går det också.

• Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
S
Livet innan KYC och AML...

F fribygg skrev:
Hur swishar man nån som inte har svensk bank?
Tex Paypal eller Googlepay

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Kreditkort och P-app måste väl fungera även för icke-svenskar?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
E Eld skrev:
Tex Paypal eller Googlepay
Du har rätt, de får helt enkelt låta bli att komma till linköping som ska ha betalt med swish

• Ledsen
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
S
Memo från Verimation

S Saelen skrev:
Memo från Verimation
Och där vi formaterade beställningsdokument så att man inte behövde skicka via papperspost var på Ericsson.
Jag kom på det, men andra var bättre på att vidareutveckla.😉

• Gilla
Saelen och 1 till
  • Laddar…
Böcker med sidor man sprättar upp allteftersom man läser.

En bok med titeln "Kvällar med Mr Mulliner" av P.G. Wodehouse, med tecknade figurer och katter på omslaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20260328_174939.jpg
Skapa konto

• Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Böcker med sidor man sprättar upp allteftersom man läser.

[bild][bild]
Det undrar jag varför man sålde oskurna böcker. De var säkert billigare men var inte särskilt snygga.

Hos en familj i byn hade de tidningsmakulatur. Det var dagstidningen fast bara tomma rutor där texten skulle sättas. Det var innan yrket sättare försvann.

Kalle Anka-juice hade jag faktiskt glömt bort. Som jag minns det från barndomen så såldes all apelsinjuice i såna här burkar som man fick öppna och tina upp innehållet och sen blanda med vatten.

Donald Duck fryst koncentrerad apelsinjuice, röd burk med karaktären och texten "Start your day the O.J. way, drink Donald Duck orange juice".
Skapa konto

Kul slogan förresten, "Start your day the O.J. way". Jag antar att den försvann på 90-talet när O.J Simpson mördade sin fru och körde en vit Ford Bronco genom Los Angeles jagad av ett massivt polisuppbåd i direktsänd tv, vilket i sig är nåt jag också hade glömt bort.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Lilak och 12 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Kalle Anka-juice hade jag faktiskt glömt bort. Som jag minns det från barndomen så såldes all apelsinjuice i såna här burkar som man fick öppna och tina upp innehållet och sen blanda med vatten.

[bild]

Kul slogan förresten, "Start your day the O.J. way". Jag antar att den försvann på 90-talet när O.J Simpson mördade sin fru och körde en vit Ford Bronco genom Los Angeles jagad av ett massivt polisuppbåd i direktsänd tv, vilket i sig är nåt jag också hade glömt bort.
Kommer ihåg att den smakade gott. Och jämfört med den sura apelsinsaften som de i skolan kallade juice var detta något helt annat. Idag importeras saft och fruktkött var för sig av någon anledning och vi betalar för vatten.

Donald duck-juicen lär även ha använts vid mäsktillverkning. Exakt hur det funkade och vad juicen var bra för vet jag inte men man skulle lägga i en oöppnad burk donald duck.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Kort från en biltrump trädgårdsspel med BMW Alpina B7 Turbo, tekniska specifikationer och prestandadata i tabellformat.
Skapa konto

Kortlekar med bilar, båtar, flygplan och liknande med prestanda listat så man kunde spela genom att ta stick genom att gå bättre kort.

• Gilla
Lilak och 10 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Kortlekar med bilar, båtar, flygplan och liknande med prestanda listat så man kunde spela genom att ta stick genom att gå bättre kort.
Supertrumf, väl? 😍

• Gilla
Pin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Supertrumf, väl? 😍
Inte säker, minns att det fanns 635, M1 och många högpresterande bilar i leken.

Men på gatan trumfar den helt klart alla nyare Pokémon.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.