Jag passade på att beställa Bosch 2608642109 idag på 20% rabatt, 995 kr med moms. Hoppas det är rätt modell till min såg nu.
 
Hänger på tråden lite =)
Är det någon som testat Axcalibers premiumklingor?
Axcaliber tycker jag har generellt bra kvalitét och de där är ju inte billiga.
Men stomtjockleken är 2.3 vilket ju är på gränsen för vad bosch rekommenderar med orginalklyvkniven.
Någon som har några tankar där?
 
Gri11en skrev:
Köpte den klingan med 60 tänder (249:-) och monterade i sågen.
Det blir väldigt fina både kap och klyvsnitt i furu och ek, inga tear-outs alls. Kapade oxå laminerad spånskiva med den med väldigt gott resultat.
Dags för mig att köpa fintandat! Nu när du haft klingan i några månader, tycker du att den håller kvaliteten fortfarande?
 
S Simon Swartling skrev:
Dags för mig att köpa fintandat! Nu när du haft klingan i några månader, tycker du att den håller kvaliteten fortfarande?
Det lilla jag hunnit såga med den tycker jag den gjort väldigt bra. Så här ett år efter din fråga ;)
 
G Gri11en skrev:
Det lilla jag hunnit såga med den tycker jag den gjort väldigt bra. Så här ett år efter din fråga ;)
Hehe, nu ett år efter min fråga har jag också använt den ett år, och får absolut hålla med :D
 
  • Gilla
Gri11en
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.