Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri C5 utomhus 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Verkar var den dragna strävan från nock och ner till underramen i en W-fackverkare?
Om det är det, är den i huvudsak utsatt för dragkrafter. Då kan du lugnt göra som mats_o och andersmc föreslår, sätt en lapp över försvagningen p.b.s.
Men jag föreslår att du låter bli spikplåt och tar ett par 12 mm K-plywwod lappar istället och fäster dem med lim och genomgående skruv. Om du gör dem rätt långa, säg 30-40 cm, får du bra fäste för både lim och skruv. De senare ansamlade mot ändarna, inte vid försvagningen. Som lim kan du använda ett PU-lim för konstruktionsändamål eftersom strävan är ohyvlad. Annars ta en elektrisk handhyvel och blås jämnt på den yta som ska ligga an mot K-plywooden.
Men jag föreslår att du låter bli spikplåt och tar ett par 12 mm K-plywwod lappar istället och fäster dem med lim och genomgående skruv. Om du gör dem rätt långa, säg 30-40 cm, får du bra fäste för både lim och skruv. De senare ansamlade mot ändarna, inte vid försvagningen. Som lim kan du använda ett PU-lim för konstruktionsändamål eftersom strävan är ohyvlad. Annars ta en elektrisk handhyvel och blås jämnt på den yta som ska ligga an mot K-plywooden.
Jag skulle kunna kombinera förslagen, först limma på K-Plywooden sedan skruva fast 30 cm hålplattor. Det känns vettigt att skruva en bit ifrån snittet, annars kanske man försvagar strävan ytterligare.
Jag skulle kunna kombinera förslagen, först limma på K-Plywooden sedan skruva fast 30 cm hålplattor. Det känns vettigt att skruva en bit ifrån snittet, annars kanske man försvagar strävan ytterligare.
Produkter som diskuteras: "hålplattor"
Hålplattor
Metallplattor med hål är flexibla infästningskomponenter som används i en rad olika konstruktioner och projekt. Dessa plattor kan bidra till att förstärka förbindelser, fördela laster jämnt, och ge en säker förankring eller fästpunkt
Läs mer
Personligen hade jag kört med plywood, vanligt trälim för utebruk och vanliga träskruv.
/Kent
/Kent
Jag håller absolut med byggaren om plywood. Du kan ju om du vill, bara för att sova extra gott, limma in trä i snittet också, men det är ju överkurs om du sätter plywood på sidorna som du både limmar och skruvar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden