P
Önskan
- Lättstädat, exvis vägghängd, inga dolda ytor/skarvar, större kakel/klinker (ränna)
- Möjlighet att bada (uppblåsbart räcker)
- Möjlighet till lite förvaring
- Påkostat eller prisvärt spelar inte så stor roll bara det blir bra

Mitt förslag nedan, det röda är påbyggnader, duschvägg finns inte idag men jag upplever att allt blir för trångt. Toa'n bygger ut för mycket, duschdelen blir för liten. Det finns kommentarer på första bilden där avlopp sitter osv, i övrigt är all VVS i schaktet

Entren sitter på högersidan med öppning utåt och börjar 50cm (gamla toan går ut 73cm och det fungerar, inbyggd 78cm blir för mycket). Sträcket som sitter efter väggen är tänkt att vara avhängning för handdukar

Kan man inte göra något smart? Hela badrummet är utrivet återstår bara för mig att spika design, få godkännande och sen för hantverkarna att köra igång.

Även sketchupfilen bifogad, klickbar för zoom

https://imgur.com/DPmreD8
DPmreD8.png
YpTlpLd.png

Vad är det för någon tjock sektion mellan schaktet och tvättstället? Du behöver varje kvadratcentimeter i detta lilla badrum.

Sitter inte toaletten för nära väggen? Finns inget mer irriterande för oss bredaxlade än när axel och arm tar i väggen.

P
Z ZipLock skrev:
Vad är det för någon tjock sektion mellan schaktet och tvättstället? Du behöver varje kvadratcentimeter i detta lilla badrum.

Sitter inte toaletten för nära väggen? Finns inget mer irriterande för oss bredaxlade än när axel och arm tar i väggen.
Tanken var att separera duschyta mot allt annat och inte ha luft oanvänd yta, kanske skulle kunna bygga in förvaring där exvis. Alternativet är att minska på duschytan men jag tror att det kanske blir för smalt? 103x68cm med tillbyggnad, 107?x56cm utan (dålig vinkel för det måttet), såvidare det inte finns andra smarta lösningar kanske kan ta ett hörn men misstänker att det blir mycket död yta i rummet då schaktet fortfarande står där och tar plats.

Det har jag inte tänkt på toaletten sitter säkert för nära väggen :(

P
Jag har fortsatt rita mission impossible att få ett snyggt badrum alla tips mottages gärna för att optimera ytan få det snyggt/funktionellt och användbart gärna tips på produkter också

Bild höger
-Ursprungsbadrummet med mått och avlopp

Bild vänster
-Hörndusch 79x79cm, dörrarna slår nog i in med dusch där och det blir nog trångduschat (har inte ens tittat om det finns dörrar i dom dimensionerna, men tänker att det isf går att måttbeställa)
- Inbyggnadshandfat "litet" och Inbyggnadstoalett samt en enhetlig tillbygnad för allting så att det blir enhetligt förhoppningsvis med förvaring men antagligen får inte det plats.
-död yta vänster sida, antagligen död yta mot väggen där handdukshängaren hade tänkt sitta och en del död yta för förvaring som inte går att bygga till (som i bild fg inlägg)

https://imgur.com/7rYcyab
7rYcyab.png

Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.