Kan någon ett trick annat än med pinnsett ta bort spåna en efter en. Tar ju en timma för ett par. Försökt med dammsugare men det funkar inte. Särskilt raggsockar verkar älska kutterspån.

johnjensen johnjensen skrev:
Kan någon ett trick annat än med pinnsett ta bort spåna en efter en. Tar ju en timma för ett par. Försökt med dammsugare men det funkar inte. Särskilt raggsockar verkar älska kutterspån.
Det är ett helvete. Jag pillar bort så mycket som möjligt, sedan tar tvättmaskinen lite i taget och lagom tills nästa arvskifte är de fria från cellulosa.

• Gilla
johnjensen
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det är ett helvete. Jag pillar bort så mycket som möjligt, sedan tar tvättmaskinen lite i taget och lagom tills nästa arvskifte är de fria från cellulosa.
Tycker att lägger man dem i tvättmaskiner smittar det av sig till andra plagg😂

johnjensen johnjensen skrev:
Tycker att lägger man dem i tvättmaskiner smittar det av sig till andra plagg😂
Ja, det gör de. Det blir rena pandemin i tvättmaskinen med hör smittspridning. Därför tvättar jag sockorna tillsammans med textilier som redan varit drabbade och därför blivit immuna såsom overaller, mattor o.dy.

Barfota i foppatofflor löser det problemet, är det snö ute så åker ullsockorna på, dessa förvaras i garaget och tvättas aldrig utan slängs när de är utslitna efter ungefär tre år.

Och ja, man behöver inte tvätta ullsockor de blir liksom aldrig *ofräscha.
*Ref. Lars Monsen😉

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.