Planerar en utbyggnad som då hamnar 4,8m från grannens fasad. Våra hus är byggda 1958. Halvtegel på trästomme. Dock med eternitskivor som någon form av vindskivor. Se ursprunglig byggbeskrivning (inte det understrykna). I och med mindre än 5m mellan så måste båda fasaderna uppfylla kravet om jag förstår det rätt. Annars kanske jag få förbereda mig på att korta ner 20cm. Då räcker det väl med att min nya fasad uppfyller kravet.
Tror ni kommunen kommer anse detta uppfylla IE30?området är fullt av tättare bebyggelse än så men visst. Det kanske räknas som gamla synder.
Tror ni kommunen kommer anse detta uppfylla IE30?området är fullt av tättare bebyggelse än så men visst. Det kanske räknas som gamla synder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja jag vart osäker för avståndet på sitauationsplanen är kortare men förstod det nu som att den visar takyttermått. Medan brandklassning utgår från fasad till fasad. Jag kommer skicka in ansökan som den är nu men är beredd på att rita om och justera bak det ifall det uppstår problemG Goofie skrev:
Klicka här för att svara