Hittills har jag huvudsakligen kört med genomsågning, där jag i ett senare läge tänkt kapa till rätt dimensioner men även till viss del blocksågning. Vad skulle du säga är största fördelen med kvarterssågning? Hur torkar du dina plankor för att undvika sprickor?