25 646 läst ·
911 svar
26k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
USA skyddar de sina som begår allvarliga brott vid utlandstjänst att ryssarna begår fruktansvärda brott har väl ingen väntat sej något annat, ryssar är pack och med den ledaren/ladningen de har idag så finns det inte någon vettig framtid för det landet.Fairlane skrev:
Ja så där såg det ut för 50 år sen. Inte alls bra. USA har begått en del misstag sedan dess, men till skillnad från ryssarna så har man inte det som standardförfarande. Det har hänt att amerikaner begått krigsbrott i både Irak och Afghanistan, det förnekar ingen och alla tycker det är förjävligt. Dock är det inte sanktionerat från högsta ort och de som gör sig skyldiga kan dömas för det (och det sker också).
Ryssarna begår krigsbrott dagligen och det finns inget problem alls med det från den ryska ledningen. Man förnekar givetvis allt och de i Sverige som medvetet eller omedvetet stöttar Ryssland brukar gärna låtsas om att Ukraina är lika goda kålsupare och lyfter gärna upp att USA också begått vidrigheter. De kan omöjligt säga att ryssarna begår en massa krigsbrott konstant utan att i samma andetag påstå att Ukraina också, eller Usa också etc.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
Det hände också att se åtalas och döms, det sker aldrig i Ryssland.maxmsm skrev:
Ändå anser många att USA och Ryssland är ungefär lika illa. Märkligt.maxmsm skrev:
Det farliga med USA är att vi har dem i trädgården, inser du inat faran med detta?Fairlane skrev:
Ryssarna har vi lite avstånd till och de är just nu så pass upptagna att de kan mest ställa till med småskit mot oss, kineserna kapar lite intenetkablar för oss men kan inte just nu göra så mycket mera, Nord Korea, mycket snack och lite verkstad vad gäller oss så är det inte direkt farliga men ingen av dessa får absolut inte heller räknas bort.
Jag tacka för mej och lägger ner nu.
Biden?Intet skrev:
Imponerande att han gled in före han var vald och bestämde det. Som jag minns det var beslutet redan taget när han tillträde..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States–Taliban_deal
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
Nej,maxmsm skrev:
Det är ju som att ha grannar som beter sig som svin och sen säga, min familj har jag ju i trädgården så de är lika farliga som grannen som är på andra sidan staketet.
Från DN idag:
"
Ryssland bakom runt 100 ”misstänkta händelser” i Europa
Det säger den tjekiska utrikesministern Jan Lipavsky som deltar på Natos toppmöte.
– I år inträffade cirka 500 misstänkta incidenter i Europa och omkring 100 av dem kan hänföras till ryska hybridattacker, spionage och påverkansoperationer. Vi måste skicka en stark signal till Moskva om att detta inte kommer att tolereras, sade han.
Det är inte första gången Ryssland pekas ut. De senaste åren har det regelbundet förekommit rapporter om ryska hybridattacker i Europa som flera europeiska ledare har hänfört till Ryssland."
Någon som tror att vi kommer ha samma artikel snart om USA i vår trädgård?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
De onda i det fallet är väl ändå talibanerna?Intet skrev:
Ryssarna och talibanerna är de som mördar, och torterar oskyldiga. USA försökte förhindra det i Afghanistan.
Man måste nog vara rätt djupt inne i de ryska drömmarna för att jämföra USAs reträtt med Rysslands anfallskrig. Vi övriga ser nog mer likheter mellan ryssar och talibaner, maktgalningar som vill bestämma över sin omgivning och tortera och mörda alla som inte accepterar dem.
Jag tror att du blandar ihop statsbudget och BNP. Ryssland använder 33-35 % av statsbudgeten till militärutgifter medan Sveriges militära utgifter uppgår till cirka 2 % av landets BNP.MultiMan skrev:
Ceterum censeo Moscovinem esse delendam.