24 650 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det har det varit länge men det kommer inte att gå med den lilla skalliga nazistclownen Puttefjutt vid makten i Ryssland, försvinner han så ökar sannolikheten att det ska gå att ro iland.P paralun skrev:
Farligare för att de ska vara våra "bästa"/starkaste allierade.MathiasS skrev:
Men det är lite skillnad på skit och pannkaka här, eller hur.
Att trump är helt opålitlig är ju rätt uppenbart, och deras stöd till Nato är också högst osäkert. Men, inte ens med en sådan galenpanna vid rodret behöver vi ju frukta någon sorts krigshandling riktad mot vår nation. Dvs, det är svårt att säga att de potentiellt är farligare. EU behöver räkna med minskad stöd från Usa i NATO.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Att de inte mördat kan jag såklart inte vet, men om vi håller oss till kända delar så stämmer det.Alfredo skrev:
Rysslandsvännerna säger att Ryssland aldrig skulle genomföra en operation så klantigt att de blev avslöjade, ändå har de blivit det. Antingen är USA bättre på att dölja det eller så har de inte åkt runt och tagit livet av folk på samma sätt som ryssarna.
Att de inte hotat Sverige på samma sätt som Ryssland är uppenbart.
Jo oavsett det så har stollen mäktiga kompisar i vörlden.maxmsm skrev:
Så fredspipan måste fram och som i alla fredsförhandlingar så kan det bli kompromisser för att få en fred.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Jag anser att din matematik haltar högst betänkligt om du får in 4 länder i topp-tre.maxmsm skrev:
Listan är inte min utan det är information Säpo och MUST. De är givetvis väl medvetna om att andra länder spionerar på Sverige också, men de har pekat ut 3 länder som farligare och skadligare än andra. Hoppet till 4:an på listan är stort.
Nu vet du säkert en massa som Säpo och MUST inte känner till så det förändrar såklart läget.
Visst har de mördat folk och troligen även kidnappat om man ska vara noga, nu är jag inte säker på vad de hette, Blackstone/Blackwater eller liknande i Irak inhyrda "säkerhetstrupper".Fairlane skrev:
USA´s bästa kompisar är likadana, mördar och kidnappar oskyldiga människor utan för sitt lands gränser.
Redigerat av moderator:
Jo men nu har vi inte en urusel beredskap angånde vattenförsörjning.MathiasS skrev:
Daterat 2011 men helt ok enligt min syn. Sen får ju VA-bolagen lägga pengar på att det verkligen fungerar.
https://www.svensktvatten.se/global...-fysiskt-tekniskt-skydd-dricksvatten_2011.pdf
Så ingen anledning till kvällstidningsrubriker och "ryssnojja".
Vi diskuterar utifrån Sveriges situation och att du påstår att USA är ett lika stort hot som Ryssland, Iran och Kina.maxmsm skrev:USA har varit inne i många länder och "hjälpt" till och lämnat många av länderna i en katastrofal situation efteråt om du inte håller med om detta så ange gärna ett krig som USA har varit inblandade i efter WW2 som de har "vunnit", nu vet jag att det aldrig finns vinnare i ett krig men du förstår troligen vad jag menar.
En sak till är att lagar i landet där de är stationerade inte gäller soldater från USA dvs de kan begå våldtäkter och mord utan möjlighet att de straffas, det finns händelser det senaste året i Sverige redan(våldtäkt).
Det är naturligtvis en fullständigt orealistisk propaganda direkt från trollfabrikerna i Ryssland. Att vuxna människor utanför diktaturer sprider sådan propaganda för att försvara Ryssland är ju bedrövlig pinsamt.
Sannolikheten att t ex USA skulle sabotera Sveriges dicksvattenstäkter är extremt liten i jämförelse med de andra tre länderna.
/Krille
Jag får läsa den där senare, hinner inte nu. Men, det var många saker vi tyckte var ok 2011 som inte är i närheten av ok idag, men nuvarande omvärldsläge. Är riskbedömningarna verkligen relevanta fortfarande?P paralun skrev:
Så trots att USA är mycket mindre sannolika att sabotera viktig infrastruktur i Sverige håller du dem ändå som minst lika farliga som de övriga tre?maxmsm skrev:
På vilket sätt då? Vad gör USA i mycket större omfattning än de övriga tre som väger upp en sådan sak?
Absolut - låt oss fokusera på stavningen istället för att hålla oss till ämnet och fundera vem som ligger bakom propagandan du sprider.maxmsm skrev:
Så utifrån ämnet är alltså inte USA det fjärde av de "tre-i-topp" länderna som är ett hot mot Sverige?
/Krille