1 757 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Så får du den genuint gamla känslan i köket
På konsumentens sida
· 3 624 inlägg
Om du vill skapa ett genuint sekelskifteskök gäller det att välja produkter av hög hantverksmässig kvalitet. Planera noga innan du sätter igång, för omsorg om detaljerna är avgörande för ett bra resultat.
Du kan läsa artikeln här: Så får du den genuint gamla känslan i köket
Du kan läsa artikeln här: Så får du den genuint gamla känslan i köket
Skrivet av: Micki
Härligt att läsa om flera som liksom jag inte kan tänka mig
något värre än ett IKEA kök, i ett gammalt hus ska man återskapa så mycket man nånsin kan. Jag gråter nästan när jag ser sönderrenoverade hus. Hurra för ert kök, nu fick dessutom jag lite tips för mitt tänkta kök i mitt och mannens tilltänkta köksrenovering i ett hus från 1800-
talet. Kvänum står just nu högst på önske listan.
Härligt att läsa om flera som liksom jag inte kan tänka mig
något värre än ett IKEA kök, i ett gammalt hus ska man återskapa så mycket man nånsin kan. Jag gråter nästan när jag ser sönderrenoverade hus. Hurra för ert kök, nu fick dessutom jag lite tips för mitt tänkta kök i mitt och mannens tilltänkta köksrenovering i ett hus från 1800-
talet. Kvänum står just nu högst på önske listan.
Skrivet av: Enea
Håller med om att sönderrenoverade gamla hus är ett otyg! Men däremot tycker jag inte att ett IKEAkök behöver bli fel om man försöker anpassa sig till huset i övrigt! Alla har inte råd att beställa "fin"kök även om man skulle vilja. Vi totalrenoverade själva köket i vårt nyinköpta sekelskifteshus för ett par år sedan och tvingades ta till budgetvarianten, men är trots det väldigt nöjda över slutresultatet! Köket är ett litet arbetskök som har kvar sin vedspis med kåpa, originaldörrar och bröstning i pärlspont . Vi satte in faktum skåpstommar med Lidingöluckor, domsjö porslinsho (underbar!) och massiva ekbänkskivor. Vi valde enkelt vitt handslaget Franskt kakel och var noga med övriga detaljer som handtag, armatur osv. Golvet bestod tyvärr av spånskiva under en sliten plastmatta, och eftersom vi har källare under köket och huset rör sig en del, valde vi faktiskt att lägga in en annan plastmatta som en liten säkerhet mot läckage...Men å andra sidan upplevs mattan även vid en ganska noggrann koll som ett gammalt trägolv, så det är inget som stör. Slutresultatet blev ett förhållandevis billigt kök, som blev en rätt lyckad kompromiss mellan gammalt och nytt, och vi har fått väldigt mycket creed för det av besökare! Men det är klart att ett hantverksmässigt tillverkat kök som i reportaget ovan alltid är att föredra rent estetiskt om man har råd!
Håller med om att sönderrenoverade gamla hus är ett otyg! Men däremot tycker jag inte att ett IKEAkök behöver bli fel om man försöker anpassa sig till huset i övrigt! Alla har inte råd att beställa "fin"kök även om man skulle vilja. Vi totalrenoverade själva köket i vårt nyinköpta sekelskifteshus för ett par år sedan och tvingades ta till budgetvarianten, men är trots det väldigt nöjda över slutresultatet! Köket är ett litet arbetskök som har kvar sin vedspis med kåpa, originaldörrar och bröstning i pärlspont . Vi satte in faktum skåpstommar med Lidingöluckor, domsjö porslinsho (underbar!) och massiva ekbänkskivor. Vi valde enkelt vitt handslaget Franskt kakel och var noga med övriga detaljer som handtag, armatur osv. Golvet bestod tyvärr av spånskiva under en sliten plastmatta, och eftersom vi har källare under köket och huset rör sig en del, valde vi faktiskt att lägga in en annan plastmatta som en liten säkerhet mot läckage...Men å andra sidan upplevs mattan även vid en ganska noggrann koll som ett gammalt trägolv, så det är inget som stör. Slutresultatet blev ett förhållandevis billigt kök, som blev en rätt lyckad kompromiss mellan gammalt och nytt, och vi har fått väldigt mycket creed för det av besökare! Men det är klart att ett hantverksmässigt tillverkat kök som i reportaget ovan alltid är att föredra rent estetiskt om man har råd!
Klicka här för att svara