Troligtvis orsakades en skada på vindskivorna en 3-4 år sen, inte fuktskada utan stress skada, ska byta ut hela den sidan vindskivor, ska jag passa på att spraya in något när det ändå är öppet?
Det är inglasad veranda och övergången till huset som det blivit fuktskadat.
Jag skriver fuktskada för jag är inte säker vad det är, om det är röta eller termit har ingen aning, det var en del finmalt trä i området.
Det är inglasad veranda och övergången till huset som det blivit fuktskadat.
Jag skriver fuktskada för jag är inte säker vad det är, om det är röta eller termit har ingen aning, det var en del finmalt trä i området.
Om du är orolig så kan du gott kosta på dig att olja in träet under vindskivorna. Några kemikalier ska inte behövas vågar jag påstå.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 420 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 420 inlägg
Trä ruttnar av vatten, röta är ingen sjukdom som sprider sig eller behöver saneras. Flera av bilder ser träet bara torrt ut och där gör du ingenting och att vindskivor ruttnar är inget ovanligt men går det fort finns det någon anledning som man bör åtgärda, vanligast är väl kanske att dom sitter väldigt utsatt eller oskyddat från regn.
Dålig plastfärg är också en vanlig anledning.
Ok stort tack det frigjorde många frågetecken, monterar nya med enkel planka och mycket tjäralösning.Rickard. skrev:
Trä ruttnar av vatten, röta är ingen sjukdom som sprider sig eller behöver saneras. Flera av bilder ser träet bara torrt ut och där gör du ingenting och att vindskivor ruttnar är inget ovanligt men går det fort finns det någon anledning som man bör åtgärda, vanligast är väl kanske att dom sitter väldigt utsatt eller oskyddat från regn.
Klicka här för att svara