Vårt hus är byggt 2010. Stolparna o ribborna på balkongen rev vi idag då de var i dåligt skick, bestämt oss för att montera glasräcke istället.
Vi ser då att balkarna som håller upp balkongen inte heller är i särskilt bra skick !!
Funderar på att kapa dem närmare huset, i hopp om att de inte är lika multna där. Alltså låta balkongen bli grundare.
Tänker vi rätt? Hur hade ni gjort? Det är väl inte läge att åberopa garanti från husbyggaren?
Vi ser då att balkarna som håller upp balkongen inte heller är i särskilt bra skick !!
Funderar på att kapa dem närmare huset, i hopp om att de inte är lika multna där. Alltså låta balkongen bli grundare.
Tänker vi rätt? Hur hade ni gjort? Det är väl inte läge att åberopa garanti från husbyggaren?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Men jävlar va obehagligt, det där kunde ha gått illa. Ni har väl haft ett räcke monterat i dom där balkarna kan jag tänka mig?
det räcker ju inte att bara kapa dem kortare om du inte samtidigt konstaterar vad som gjort att det blev såhär och åtgärdar det.
det räcker ju inte att bara kapa dem kortare om du inte samtidigt konstaterar vad som gjort att det blev såhär och åtgärdar det.
Stefan N skrev:
SueCia, post: 4756439, member: 148879"]Men jävlar va obehagligt, det där kunde ha gått illa. Ni har väl haft ett räcke monterat i dom där balkarna kan jag tänka mig?Stefan N skrev:
det räcker ju inte att bara kapa dem kortare om du inte samtidigt konstaterar vad som gjort att det blev såhär och åtgärdar det.[/QUOTE]
S SueCia skrev:
Jag vet! Urläskigt! Tänker att man kan ”knacka” på balkarna en bit in för att se/ känna/ höra om de känns mer stabila/ intakta.
stefan - målat är det! Hmmm, kan ju vara boven i dramat.
Då räcker det väl inte att skrapa bort. Tror dock att det värsta är att stolparna som höll upp staketet var monterade på ett sätt som tydligen samlade vatten / fukt
stefan - målat är det! Hmmm, kan ju vara boven i dramat.
Då räcker det väl inte att skrapa bort. Tror dock att det värsta är att stolparna som höll upp staketet var monterade på ett sätt som tydligen samlade vatten / fukt
Klicka här för att svara