Hej!
Om du har en ritning Elof skulle jag också vilja ha den (sofias76@gmail.com). Vi ska göra en sån trapp och jag leter efter ritningar utan lycka!
Tack på förhand Sofia

Skulle gärna vilja ha ritningen på din trapp om möjlighet finns

Tack på förhand
Max

Jag skulle bli hjärtinnerligt glad om någon vänlig själ ville maila mig en sådan ritning. Jag försöker nämligen övertyga sambon om att det gååår att bygga en annorlunda trapp.

cici_@hotmail.com

Jag ser att det finns ett fåtal ritningar till runda altantrappor, skall övertala min man att bygga en nu i helgen, skissat hela vintern, svårt att komma igång.
SKA vi täcka in (klä in) altanen runtom före byggnation av trappen?
Snyggt på baksidan eller krånglar det till det hela?
Finns det andra tips?

Undrar även om man bygger från marken och upp , eller börjar man överst. ?

från marken.
mvh
snickar estwing som idag har 6v sem

Tack för alla svar. Vi skall nu starta med trappbygget idag. Spännande Lördag:D allt enligt bra tips

• Gilla
Habaneroxx
  • Laddar…
Äntligen har jag hittat någonstans där jag kan få hjälp med en 6-kantig trappa. Har haft en ful järntrapp som provisorium i 10 år men nu ska det bli ändring!! Om du Elof eller du Estwing (grattis till sem) eller någon annan har ritning så vill jag gärna ha en sänd till mig. E-postadressen är lenabjo50@hotmail.com

Hej Elof!
Sitter precis o sliter mitt hår med en ritning som en bekant vill att jag gör åt dem. De vill ha en fin 6 kantig trapp istället för den järntrapp de har nu. Vore evigt tacksam om du kunde hjälpa mig med en ritning

Mvh /Hajakz

Inläggen från Elof skrevs för över 3 år sedan. Det är inte säkert att han är kvar på forumet.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

13643768Hej allihopa jag sitter här och läser alla inlägg om trappor och ja vad ska man säga, jag gjorde en deal med en byggfirma att bygga en 5 kantig trapp åt mig ,jag har ett gäng med gamla mopeder så jag bytte bort 2st mot bygget, min gamla betongtrapp började att vittra sönder. han har köpt virke 45 X 195 samt trall 28 x 120. men det värsta är att han börjat uppifrån med bygget , och dessutom så när han gjort dom första trasppstegen så blev steghöjden 223 mm . samt att han tog bort ett steg, jag ville ha 5 totalt med översta planet inräknat alltså 4 steg, totalhöjden från mark till översta är ca 800 mm, dessutom låg inte skarvarna i 22.5 graders vinklarna i linje med varandra. fast jag hade sagt att jag ville ha 4 steg med ca 15cm steghöjd, efter ett tag så försvann snickaren och nu har jag inte sett honom på ca 4 veckor, fick kontakt med honom i går på tel, han sa att han tyckte det hade blivit för dyrt så han ville inte fullfölja bygget, men mopparna har han redan tagit, så nu har jag sån tur att jag hittade detta forumet så jag kan försöka att göra om det hela samt göra ett tappert försök att få färdig trappen. började igår med att ta bort dom stegen han skruvat fast och började sedan att försöka höja upp stegen till ca 150 mm. Foton finns att beskåda på min hemsida under adress http://www.moppesamlarn.se klicka på fliken längst ner trappbygge 13643767

Redigerat:
  • Gilla
Habaneroxx
  • Laddar…
Hur mycket längre är det i hörnen jämfört där det är rakt¿

• Gilla
Hunblaker
  • Laddar…
Nu var det över 11 år sedan det hände något i denna tråd så svaret på din fråga lär kanske dröja...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.