:-?Hej alla kunniga!

Vi skall rulla gräs på tomten och vill ha gräs från en BRA leverantör!

Weibulls Österlenmatta har jag hört är bra. Men är den så mycket bättre än andra?

Någon som har erfarenhet av Vingåkers Gräs eller Molnsätra?

Vissa har mer ängsgröe och andra mer rödsvingel i sina blandningar. Vad rekommenderas? Vi har ganska mycket lerjord som vi kommer lägga 10cm matjord på. Vi bor i Stockholmsområdet.

Tacksam för alla bra tips!

Anna
 
Tänkte passa på att fråga, är det stor skillnad i pris på rullgräs o "så-gräs"?
 
Rullgräs kostar 20-25kr/kvadrat, så det är dyrare än så-gräs. Exakt hur mycket vet jag inte.
 
A. Nygren skrev:
Tänkte passa på att fråga, är det stor skillnad i pris på rullgräs o "så-gräs"?
Som granen skrev så kostar rullgräs någonstans mellan 20-30 kr kvm och jag har läst här på forumet att sår man vanliga gräsfrön så kostar det ca 3 kr kvm.
Lite skillnad på priset men vi har iaf valt att rulla ut en gräsmatta.
Så tar det inte så lång tid för att man ska kunna gå ut och sätta sig i trädgården.
Sedan har vi katter också, så risken är ju att de förstör om man sår gräsmattan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.