Vad är det för kabelarea och avsäkring på matningen?

Ser ut att vara 2.5 mm² troligtvis avsäkrat 16A

J JesperEugen skrev:
Verkar vara 1 fas. Går det att koppla det med in indusktionshäll?
Jodå, jag kör en häll på enfas 10A. Jag kan köra tre plattor på 7/10 innan säkringen löser ut. När jag tidigare hade diazed kundenjag köra alla fyra plattor på 10/10 tillräckligt länge för att smälta smöret mm utan att säkringen löste.

Jag kommer under våren att dra in en ledare till i röret, har köpt glidmedel redan...
...saker man inte tänker på när man byter till dvärgbrytare (för att centralen började vara ett hopkok av många olika delar). Diazed är extremt förlåtande, när jag bytte centralen upptäckte jag att jag stoppat i en 10A säkring till laddboxen, gissningsvis hade jag ingen 16A hemma. Men 16A i tre timmar varje natt är inga bekymmer för en 10A diazed...

• Gilla
pursch1
  • Laddar…
J
Vet inte om det här säger något

• En hand öppnar locket på en elektrisk central med flera säkringar på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Diazed, då klarar du dig troligen bra på 10A till hällen.

pacman42 pacman42 skrev:
Diazed, då klarar du dig troligen bra på 10A till hällen.
Plus ugn?

J J-banan skrev:
Plus ugn?
Nej, den får du nog köra på det andra eluttaget.

"Spis 20 A" står det. Då borde det gå att koppla både häll och ugn på samma matning.

useless useless skrev:
"Spis 20 A" står det. Då borde det gå att koppla både häll och ugn på samma matning.
Hur klarade du av att läsa det? Jag kan inte se det ens när du sagt att det är det som står...

J
Vet att en granne har kopplat ugn och induktionshäll på samma. Vet dock inte hur

useless useless skrev:
Sitter dock en 16A i

Kolla bottenkontakten så den är blå och inte grå.

J
men
pacman42 pacman42 skrev:
Kolla bottenkontakten så den är blå och inte grå.
den är blå

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
J
Så ett alternativ är att sätta ett vanligt spisuttag och köra induktionshällen och sen får ugnen ta uttaget som är till diskmaskinen?

J JesperEugen skrev:
Så ett alternativ är att sätta ett vanligt spisuttag och köra induktionshällen och sen får ugnen ta uttaget som är till diskmaskinen?
Vad menar du med "vanligt spisuttag"? Eftersom du bara har en fas är det ett 1-fas Norwesco-uttag du ska ha (det som den gamla spisen verkar ha varit kopplat till) .

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.