Regeringen gick glatt ut och återinförde ROT-avdraget innan man var klar med detaljerna.
Exakt för vilka arbeten kan man dra av? Lägga plattor i trädgården? Om man har byggt nytt för ett halvår sedan och vill börja inreda vinden, får man göra ROT-avdrag för arbetena då? Eller om man bygger en friggebod på tomten?
Skatteverket blir nerringda men har inga svar - de hänvisar till regeringen. Regeringen måste specificera detaljerna och detta är planerat vara klart till den 24 mars.
Du kan läsa blogginlägget här:
ROT-avdrag bredband och bergvärme