Hej!

Står inför ett inköp av 125mm vinkelslip med ställbart varvtal för att montera ståltrissa på. Ska rensa färg från plåttak/staket etc till våren (kommer mest att anv. i firman.) Någon som har några maskinerfarenheter eller praktiska erfarenheter av trissa; modeller etc.

Kollar på Makita 9565CV 2800-11000rpm 1400W http://www.essve.com/upload/9638/7.jpg 1590+moms NU!

eller Bosch GWS 14-125 CIE Pris: ??? +moms

Vad tror ni?

Lagavulin

Lagavulin skrev:
Kollar på Makita 9565CV 2800-11000rpm 1400W [länk] 1590+moms NU!
Underbar maskin, SJS-kopplingen är helt underbar! Har en själv och den är en dröm att jobba med.

SJS? Bara att mata på utan att oroa sig för ev kast?

L

Lagavulin skrev:
SJS? Bara att mata på utan att oroa sig för ev kast?

L
Har aldrig lyckats få kast.
Visst, inget är felfritt, men jag tycker den är riktigt bra.
Något som är riktigt skönt är framförallt att slippa rycket i maskinen varje gång man startar den. Det sliter faktiskt på kroppen om man utsätter sig för det riktigt ofta och flera timmar om dagen.

Kolla Metabo med autobalancer också.Autobalancer reducerar vibrationerna i maskinenAutobalancer finns på milwaukhi också,säkert något mer märke.Själv har jag kört för många maskiner som vibrerar och det är jobbigt med dommnande,vita fingrar.Min erfarenhet är att om maskinerna är lätta och smäckra så vibrerar dom mert.Har själv en Hitachimaskin och en blå bosch hemma.Hitachin är tung och lite klumpig men vibrerar inte så farligt.Däremot boschen den är ruggit lätt och smidig men som sagt vibrerar lite för mycket För min smak.Men använder man inte maskinerna så ofta så kanske detta inte är så viktigt. / Mats

En WEA 14-125 Plus från Metabo verkar passa mig då. Med ställbart varvtal oxå. Kampanjpris på 1799+m

Lagavulin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.