Medlem
· Västra Götaland
· 4 inlägg
Ja alltså, jag har ett förråd som jag håller på och fräschar upp, och då jag målade en täckskiva (som sitter inne i förrådet för att täcka soptunneskåpet som öppnas från utsidan.. Ni vet radhus..) så kröp det inom 15 minuter igenom rödorange rostliknande färg från spånskivorna.. Huh?!
Drog lite i det för att få bort översta lagret, spacklade sedan om ytan.. Och samma saknande igen i skarvarna.. Kan set vara någon gammal färg som orsakar detta? Ligger någon blåaktig färg några färglager ned..
Någon som vet?!
Med vänlig hälsning,
Björn
Drog lite i det för att få bort översta lagret, spacklade sedan om ytan.. Och samma saknande igen i skarvarna.. Kan set vara någon gammal färg som orsakar detta? Ligger någon blåaktig färg några färglager ned..
Någon som vet?!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Med vänlig hälsning,
Björn
Visst kan det dyka upp sådana genomblödningar om träet har "impregnerats" oavsiktligt tex av någon läckande flaska som stått där. Men jag undrar, när jag tittar på bilden, om det verkligen är trä? Det syns ingen skarv (men den kan ju döljas av högdagern) och kanten ser "typ" svetsad ut.
Bifogar bild på mitt eget sopskåp, som bara har ett lager färg, i nån skum turkos nyans. Omålat ovanpå, bara rost där.
Bifogar bild på mitt eget sopskåp, som bara har ett lager färg, i nån skum turkos nyans. Omålat ovanpå, bara rost där.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 4 inlägg
Jo, men jag har vart å gröpt ur material ur spånskivan, så det är helt säkert trä!Anna_H skrev:Visst kan det dyka upp sådana genomblödningar om träet har "impregnerats" oavsiktligt tex av någon läckande flaska som stått där. Men jag undrar, när jag tittar på bilden, om det verkligen är trä? Det syns ingen skarv (men den kan ju döljas av högdagern) och kanten ser "typ" svetsad ut.
[bild]
Konstigt iaf.. Men skulle kunna vara som du säger, att något utspillt har blött igenom. Tycker iaf inte att det kan bli fukt utifrån, så något i spånskivan bör vara boven!
Klicka här för att svara