L
Sedan skriver dem på forum när dem inte klarar att se en dimension på ett rör och hoppas en riktig man kan svara åt dem ;)

• Gilla
  • Älska
twoody och 1 till
  • Laddar…
N Nils82 skrev:
Helt övertygad om detta. Dessutom skapar "klasskillnaden" (arbetare/akademiker) bekymmer också.
Jag är inte akademiker...ändå är jag starkt kritisk till prisättningskulturen hos hantverkare. Är jag osolidarisk då eller?

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
L
Jag har bara en sak jag inte gillar. Offerttjänster. Folk tror allt är gratis och det slutar med att jag får betala 200 plus moms för att ringa upp nån och säga att Toshiba är bättre än Jula.

JanneJanne123
Jag ser inte riktigt vad kundens utbildningsnivå har att göra med med att hantverkare kör med tveksamma affärsmodeller?

• Gilla
Norrlandskusten och 3 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Jag är inte akademiker...ändå är jag starkt kritisk till prisättningskulturen hos hantverkare. Är jag osolidarisk då eller?
Nej, varför skulle du vara det?

JanneJanne123
L Le'Oracle skrev:
Jag har bara en sak jag inte gillar. Offerttjänster. Folk tror allt är gratis och det slutar med att jag får betala 200 plus moms för att ringa upp nån och säga att Toshiba är bättre än Jula.
Ok

L Le'Oracle skrev:
Är ni bittra för att era studier inte lönat sig ? Är det därför ert hantverkarhat är så starkt ?
Fyra år högskola, (drift- & underhållstekniker, drift- & underhållsingenjör), jobbar som underhållstekniker och ser till att det finns energi i ledningarna.

Jag gör mycket hantverk själv hemma, men ibland väljer jag att ta in hantverkare av olika anledningar.
En hantverkare anlitar jag just för hantverksbiten och inte som (extrem)dyr mellanhand för materialinköp.

• Gilla
Puhnallen och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
"Det är på materialet vi tjänar pengar" sa min chef. Och detta var på sjuttiotalet. Inget nytt under solen alltså.

Rörläggeri är den svåraste hantverkskategorin vill jag påstå.
Ehhh knappast den svåraste

L Le'Oracle skrev:
Jag är ny här, finns det någon knapp där jag kan stänga bort detta troll :thinking:
Ja, det går att ignorera användare.

JanneJanne123
L Le'Oracle skrev:
Du kritiserar en hel yrkeskår men när man kollar dina inlägg så klarar du inte ens att få isär en klämringskoppling :crysmile:
Jag är ny här, finns det någon knapp där jag kan stänga bort detta troll :thinking:
Ja det är ju därför jag måste anlita VVS:are? Har jag i en enda mening kritiserat hantverket ni utför?

• Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Intressant förövrigt att bli kallad troll av tangentbordskrigaren med totalt 11 inlägg och alla är i denna tråd...

• Gilla
  • Haha
Mikael_L och 10 till
  • Laddar…
L Le'Oracle skrev:
Att skapa offerter är en sådan sak som kan ligga i overheadkostnaden, eller så är ni tydliga med att offerten kostar xxxkr per timme utfört offertarbete.

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
N Nils82 skrev:
Nej, varför skulle du vara det?
Du är helt övertygad om att "vi" är bittra för att våra studier inte lönat sig och att det är därför vårt hantverkarhat är så starkt. Om jag nu inte är akademiker, utan knegare själv, och inte håller med er hantverkare i era prissättningsmetoder så är jag väl osolidarisk i dina ögon. (Min prissättning är 100% transparent och med raka kostnader för kunden när jag fakturerar.)

Vad du menar med att "klasskillnaden" (arbetare/akademiker) skapar bekymmer förstår jag inte. Hur kan den skillnaden motivera alla dolda kostnader i upphandlingsskedet för alla kunder, akademiker som vanliga knegare?

• Gilla
swe.jocke och 7 till
  • Laddar…
L
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Intressant förövrigt att bli kallad troll av tangentbordskrigaren med totalt 11 inlägg och alla är i denna tråd...
Du är mkt bättre än mig på att skriva på ett forum, det har du rätt i.

Men du är ett troll, för du skriver nedlåtande saker om en bransch som du inte vet ens de mest grundläggande saker.

Jag fick en bra uppfostran och talar ej nedlåtande om andra. Det har du inga problem med.

L Le'Oracle skrev:
Jag fick en bra uppfostran och talar ej nedlåtande om andra. Det har du inga problem med
Inlägg #121 samt #127 :thinking:

• Gilla
Puhnallen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.