73 280 läst ·
765 svar
73k läst
765 svar
rörmockare höjer priset efter utfört jobb.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Fyra år högskola, (drift- & underhållstekniker, drift- & underhållsingenjör), jobbar som underhållstekniker och ser till att det finns energi i ledningarna.L Le'Oracle skrev:
Jag gör mycket hantverk själv hemma, men ibland väljer jag att ta in hantverkare av olika anledningar.
En hantverkare anlitar jag just för hantverksbiten och inte som (extrem)dyr mellanhand för materialinköp.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Ja det är ju därför jag måste anlita VVS:are? Har jag i en enda mening kritiserat hantverket ni utför?L Le'Oracle skrev:
Att skapa offerter är en sådan sak som kan ligga i overheadkostnaden, eller så är ni tydliga med att offerten kostar xxxkr per timme utfört offertarbete.L Le'Oracle skrev:
Du är helt övertygad om att "vi" är bittra för att våra studier inte lönat sig och att det är därför vårt hantverkarhat är så starkt. Om jag nu inte är akademiker, utan knegare själv, och inte håller med er hantverkare i era prissättningsmetoder så är jag väl osolidarisk i dina ögon. (Min prissättning är 100% transparent och med raka kostnader för kunden när jag fakturerar.)N Nils82 skrev:
Vad du menar med att "klasskillnaden" (arbetare/akademiker) skapar bekymmer förstår jag inte. Hur kan den skillnaden motivera alla dolda kostnader i upphandlingsskedet för alla kunder, akademiker som vanliga knegare?
Du är mkt bättre än mig på att skriva på ett forum, det har du rätt i.JanneJanne123 skrev:
Men du är ett troll, för du skriver nedlåtande saker om en bransch som du inte vet ens de mest grundläggande saker.
Jag fick en bra uppfostran och talar ej nedlåtande om andra. Det har du inga problem med.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg