Tjena, lite frustrerande, ska flytta ett element men när jag kapat rören inser jag att rören går ca 50mm för nära väggen... Hur kan man lösa det? Jag kan flytta element ca 10cm längs väggen så det finns lite utrymme att jobba med...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, jo det går upp längs väggen och direkt igenom en vägg till annat element ... Så det går inte att bända ut rören. Jag funderar på att göra S koppling med 2st 90g böjar och några rörstumpar... Ja asså det är två rör så 4st 90g böjar ..Jarlingar skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Mycket skarv. ser lite tokigt ut för ögat med så mycket skarv på skarv.
Vatettes dubbelmutter kanske kan vara ett alternativ mellan vinklarna. (som således också ska vara vatette då)
Jag skulle ha valt dubbla vinklar av denna varianten om byggmåttet 56mm fungerar:
Efter snabb googling på RSK hittar jag dom billigast här:
https://www.vvsobygg.se/vinkelkoppling-k22-kort-tillbehor-purmo-och-thermopanel.html
Vatettes dubbelmutter kanske kan vara ett alternativ mellan vinklarna. (som således också ska vara vatette då)
Jag skulle ha valt dubbla vinklar av denna varianten om byggmåttet 56mm fungerar:
Efter snabb googling på RSK hittar jag dom billigast här:
https://www.vvsobygg.se/vinkelkoppling-k22-kort-tillbehor-purmo-och-thermopanel.html
Mycket intressant, den ska jag kolla upp!Krilleman skrev:
Mycket skarv. ser lite tokigt ut för ögat med så mycket skarv på skarv.
Vatettes dubbelmutter kanske kan vara ett alternativ mellan vinklarna. (som således också ska vara vatette då)
Jag skulle ha valt dubbla vinklar av denna varianten om byggmåttet 56mm fungerar:
[bild]
Efter snabb googling på RSK hittar jag dom billigast här:
[länk]
Klicka här för att svara
