Hej!

Behöver hjälp av er experter!

Har 5 st rörelsevakt utomhus på min fasad som är kopplade till mina fasadlampor. De är nysinstallerade och har fungerat bra i 3 månader. Men nu sista 2 veckorna beter dem sig konstigt. Det började med att 1 st slutade reagera på rörelse och gick endast igång om man rörde vid den. Härom dagen fick 2 st andra samma beteende. Igår då jag skulle iväg på morgonen så fungera helst plötsligt den första som slutat fungera.

Vett någon vad som kan vara fel?

Tack på förhand.

Vilken/vilka tillverkare och modell(er) är det på rörelsevakterna?
Kopplingsschema på hur allt är kopplat?

Vissa rörelsevakter kan man parallellkoppla medan vissa får spelet.

Steinel har några modeller som går att parallellkoppla, bla "IS 180-2" & "IS NM 360"

Hej

Vet inte men ska försöka kolla upp det. Men de har ju funkat och sedan 3 mån slutat fungera!?

Idag funkar dem och det är lite mildare väder - kan det vara det? Dvs kylan?

Det brukar stå på "apparaten" till vilken temperatur "apparaterna" fungerar. Dom "dyra" brukar klara minus 25 - 30 grader medans dom "billiga" 0 till 15 minus. Så kolla om du inte har en temperatur angiven på någon klisterlapp.

Lustigt sammanträffande. Vi har en rörelsevakt som funkat prickfritt i 7-8 år. Senaste veckan har den varit helt död och jag tänkte köpa en ny idag men i morse som fungerade den plötsligt igen. Jag har inte rört kablarna på något vis så den har bara kickat igång av sig själv. Har varit både varmare och kallare än idag sista veckan så vet inte riktigt om det är kylan eller något annat.

Modellen jag har är Steinels IS2160 vit.

Tack. Vad är din teori? Står att de klarar ner till -20 men hälften av dem slutar fungerar runt - 12. Tar de skada vid för kallt väder?

Ingen med erfarenhet? Eller teori?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.