Jag fick prata med en på produktavdelningen hos distributören nu, som hade riktigt bra koll på detta. Dessvärre kan man inte säga samma sak om mig och min elkunskaper. ;)
Men han sa iallafall att det var just en tändindikering som detektorn har, och den är lika lång som den inställda tändtiden (hur länge detektorn ska tända belysningen) vilket i mitt fall alltså är ca 3 minuter.

Enda sättet att komma ifrån den irriterande blinkningen är att man låter detektorn vara på hela tiden men det kräver att "tändtrådarna är kopplade parallelt" och att astrouret klarar backspänning (Steinels detektor gör det). Med mina bristfälliga elkunskaper vet jag inte hur jag kan verifiera detta. Men jag tänkte börja med att prova att tända detektorn medan belysningen är på genom astro-kanalen iallafall, typ tre minuter innan släckning.

/A

De allra flesta apparater av detta slag har ett potentialfritt relä på utgången - jag känner inte till någon som inte har det. Det kan framgå av bruksanvisningen och inkopplingsschemat. Det måste t.ex vara separata anslutningar för belastningens in/ut och för strömförsörjningen till uret. Med uret bortkopplat kan du ohmmäta mellan dessa anslutningar för att säkerställa att det inte är någon kontakt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.