Blir inte klok på denna vägg. Är många år sen vi målade om direkt på tapet (som vi alltid gjort). Vet inte efter hur lång tid detta uppstått men just i detta rum så blir väggen vitflammig. Det går att torka bort men kommer tillbaka. Enligt Anticimex så är det kallras från vinden. Är detta något som kan stämma? Oftast är dörren stängd till detta rum. Vi har ett fönster där ventilen är öppen men ingen annan extra ventilation.
Nu hade vi tänkt sätta dit akustikpanel mot väggen mot grannen (bor i radhus) men vill ju inte att det ska bli något med den.
Tacksam om någon har något bra svar angående detta.
Nu hade vi tänkt sätta dit akustikpanel mot väggen mot grannen (bor i radhus) men vill ju inte att det ska bli något med den.
Tacksam om någon har något bra svar angående detta.
Medlem
· Blekinge
· 12 170 inlägg
Vad vet Anticimex om färg?
Appendix skrev:
Jag har aldrig gjort det tidigare och det har alltid funkat men på denna kanske jag ska prova att spärrmåla först även om det skulle vara kallras som är problemet.RoTe skrev:
Jag tvivlar det är kallrasL Loufri skrev:
Har du inte grundmålat innan färgen så är det stor chans att det är nått genomslag. Det hade en utbildad målare kommit med som första förslag
Spärrmåla med en bättre spärrgrund och se om det löser problemet.
Mot grannen är det värst och det konstiga är att när vi hade en stor tavla på den väggen så var det vitt på stora delar av väggen förutom bakom tavlan 🤔.Appendix skrev:
Jag har nu upptäckt att det är en glipa mellan taklist och vägg som inte finns i något annat rum och börjar därför misstänka att det är kallras iaf. Vårt hus "rör sig" en del mellan sommar och vinter.
Klicka här för att svara