41 608 läst ·
8 svar
42k läst
8 svar
Ta loss lådor på Vedum Flow
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Skulle behöva lyfta ur lådorna ur vårt Vedum Flow tvättställsskåp för att se varför avloppet är så trögt, men kan inte begripa hur det är tänkt att man skall göra. Instruktionerna i monteringsanvisningen ser snarare ut att gälla lådor i högskåp och fungerar i alla fall inte på mitt tvättställsskåp.
Någon som lyckats???
Någon som lyckats???
Har själv Millers badrumsserie, men det verkar se likadant ut. Jag fick i alla fall rådet av dem att dra ut lådan ca: 10 cm därefter trycka lådan uppåt samtidigt som jag drog ut den. Det gick efter ca: 5 försök. Den lossnade med en liten smäll. Lycka till.
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Så gör man även på IKEA:s nya Hettich-kökslådor, men Vedum-lådorna gör inte minsta antydan att lossna trots minst tio försök.
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Får göra det när de är åter 7 januari...
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Kan ju påpeka för andra att lösningen var "milt våld". Man gör som i beskrivningen och lyfter framkanten lätt uppåt medan man öppnar lådan. När det tar stopp, så fortsätter man ändå.
Hittade den här tråden via google när jag också hade problem med att ta loss min Vedum låda. Postar en kommentar trots att posten är dryga tio år gammal ifall det är fler som hittar hit på samma sätt som mig och för mig själv när det blir dags att ta loss en låda om något år igen.
Jag hittade följande instruktionsvideor, men hade ändå stora problem:
Efter många försök så lyckades jag tillslut få ut lådan. Enligt beskrivningen ska man lyfta lådan samtidigt som man drar ut lådan med jämn fart. Jag försökte lyfta med först lite kraft och sedan ganska mycket kraft medans jag långsamt drog ut lådan, men det fungerade inte alls.
Till slut testade jag en annan variant där jag lyfte lite lätt och konstant samtidigt som jag drog ut lådan med lite högre hastighet och då lossnade lådan på en gång. Så för mig var tricket högre hastighet och lite mindre kraft i lyftet.
Efter många försök så lyckades jag tillslut få ut lådan. Enligt beskrivningen ska man lyfta lådan samtidigt som man drar ut lådan med jämn fart. Jag försökte lyfta med först lite kraft och sedan ganska mycket kraft medans jag långsamt drog ut lådan, men det fungerade inte alls.
Till slut testade jag en annan variant där jag lyfte lite lätt och konstant samtidigt som jag drog ut lådan med lite högre hastighet och då lossnade lådan på en gång. Så för mig var tricket högre hastighet och lite mindre kraft i lyftet.
Bumpar upp den här posten om den hjälper nån mer…N N_Barsk skrev:Hittade den här tråden via google när jag också hade problem med att ta loss min Vedum låda. Postar en kommentar trots att posten är dryga tio år gammal ifall det är fler som hittar hit på samma sätt som mig och för mig själv när det blir dags att ta loss en låda om något år igen.
[media][media]
Skulle just försöka få loss en av våra nu 6 år gamla Vedum - lådor… satt som berget.
= för mig blev lösningen mer våld, lyfta hårdare och skaka uppåt samtidigt som jag drog. Till slut lossnade lådan, ungefär när jag trodde den skulle gå sönder.
- Det finns verkligen ingen spärr att lossa.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 132 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 132 inlägg
Det är olika borttagningsanvisningar för olika möbelserier från Vedum så det gäller ju att följa rätt anvisning.
För närvarande finns anvisningarna här: https://www.vedum.se/mediabank/dokumentbank/bad
Serien Art har lådor med en spak som ska tryckas in t.ex.
För närvarande finns anvisningarna här: https://www.vedum.se/mediabank/dokumentbank/bad
Serien Art har lådor med en spak som ska tryckas in t.ex.
Klicka här för att svara