Hej.
Håller på och konverterar till vattenburen värme samtidigt som jag bygger till huset med 35Kvm (blir väl klar årsskiftet 2010 ;)). Hur som helst för tillfället så drar jag värmestammar till ovanvåningen nu och vill samtidigt förbereda för att dra över matningen till utbygget som ska ha golvvärme.

Frågan lyder: utbygget ska ha en Push15 med två slingor på totalt 35 Kvm. Förläggning är 20mm pex i glespanel. Vilken dimension bör jag ha på matningen till Shuntgruppen? räcker det med 15mm?
 
jag är ju ingen röreis, man jag gisar på att 15 räcker.
det är ju inte så mycke nytt vatten som sak tillföras till puckser, det mesta cirkulerar ju internt = det blir lågt flöde i dom dör 15 rören.

 
CarMan skrev:
jag är ju ingen röreis, man jag gisar på att 15 räcker.
det är ju inte så mycke nytt vatten som sak tillföras till puckser, det mesta cirkulerar ju internt = det blir lågt flöde i dom dör 15 rören.
Gäller det även om jag skulle vilja koppla på ett par slingor till, låt säga 50 Kvm? eller om man nyttja det maximala (150Kvm) i 20mm slang som en push 15 kan leverera?
 
15 räcker. Är inte anslutningen på Push 15 just 15 mm?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.