Jag har en pågående badrumsrenovering hemma. I hörnet som är diagonalt från hörnet där brunn är i badrummet, kommer det elementrör upp från golvet. Hantverkarna som är på plats har haft diskussioner hur man ska lösa detta och kom på följande lösning. Man byggde in rören och låter de kommer ut från ”lådan” så att rören rent tekniskt kommer ut från vägg enligt säker vatten.
Vad tycker ni? Är det en bra lösning?
Vi ska ha våtrumsmatta så den kommer vikas upp mot lådan precis som övriga väggar, sedan kläs in med Ardex tätsystem + kakel som övriga väggar.