3 094 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Rör som ska krökas över ett annat rör
Hej, skall koppla in ett element och jag har två rör som kommer ut från vägen parallellt med taket, alltså dom kommer ut på samma höjd. Då jag skall dra rören åt vänster så vill jag deet ena röret över det andra. Finns det några bra lösningar på detta, typ krökar.
Hoppas ni förstår vad jag menar...
Hoppas ni förstår vad jag menar...
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Rörkrökaren gör sina egna böjar med en professionell hand och ett bra bockverktyg. Amatörer köper färdiga (och allt fler rörkrökare bygger byggsatser med presskopplingar). Hur ska du koppla, lödning, klämringskopplingar, presskopplingar? http://www.rinkabyror.se/sok/?sok=s-böj
Jag tillhör amatörerna, men har testat både färdigt, byggsats och bockverktyg. Det är inte rocketsciense att bocka rör, men man får nog räkna med att det går åt något provrör
För inte direkt länken till sökningen att fungera, men sök på S-böj.
Jag tillhör amatörerna, men har testat både färdigt, byggsats och bockverktyg. Det är inte rocketsciense att bocka rör, men man får nog räkna med att det går åt något provrör
Redigerat:
Vill du ha dom parallellt över och under varandra eller utan och innanför varandra?
Ska de vara över och under varandra så böjer du det vänstra direkt till vänster och det högra nedåt sen vänster vid önskad bredd mellan rören.
Eller höger om det är ditåt du ska.
Val av böjar eller krökar kan du bara välja själv.
Ska de vara över och under varandra så böjer du det vänstra direkt till vänster och det högra nedåt sen vänster vid önskad bredd mellan rören.
Eller höger om det är ditåt du ska.
Val av böjar eller krökar kan du bara välja själv.
En vanlig S-böj är enkel och en provbit ska inte behövas för ett proffs, en lärling som mig som vill göra allt perfekt går det åt 3norrbottenstorpet skrev:Rörkrökaren gör sina egna böjar med en professionell hand och ett bra bockverktyg. Amatörer köper färdiga (och allt fler rörkrökare bygger byggsatser med presskopplingar). Hur ska du koppla, lödning, klämringskopplingar, presskopplingar? [länk]
Jag tillhör amatörerna, men har testat både färdigt, byggsats och bockverktyg. Det är inte rocketsciense att bocka rör, men man får nog räkna med att det går åt något provrörFör inte direkt länken till sökningen att fungera, men sök på S-böj.
Klicka här för att svara