Huvudsyftet med det yttre röret är väl dels att leda eventuellt läckage till ett ställe där det gör mindre skada och dels göra så att det går att byta ut själva vattenröret?
Så rent tekniskt ser jag som lekman inget akut fel med den installationen så länge det är tätt vid genomföringen i köksskåpet.
Någon sakkunnig får gärna rätta mig om jag har fel.
 
Krilleman
Slangen tål att gjutas in (tex golvvärme) men det är ju inte rätt att ha en naken kallvatten genom ett bjälklag.

Kondens förekommer!

Prisol om man drar koppar eller Rör I Rör om det är plast (heldraget skyddsrör!), är praxis.
 
E erikssonkarin skrev:
Jo, men han kunde ju sagt till...
Håller självklar med om det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.