Hos mig är allt draget med prisolrör (av proffs).
Prisol=mjukglödgad koppar med plastskydd. Finns på Clasolssons bl.a.
 
Det är 15 mm till radiatorerna. De sticker upp direkt ur betongen och radiatorerna är fastsatta med klämkopplingar.
Jag kommer inte ihåg hur skarpt de är böjda. Det är dock svårt att bocka snyggt utan verktyg. Jag har testat på landet. Det slutade med att jag köpte L-kopplingar i hörnen. Där är det dock utanpåliggande rör, kopplingar får inte användas dolt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.