142 läst ·
3 svar
142 läst
3 svar
Förlänga 5.0v sladd till Arlo kameror
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Tjena!
Vi har dragit fram tomma rör från vår elcentral till våra fasad-kameror men jag är osäker på hur jag ska koppla ihop det. En Arlo adapter ligger på 5.0v 2.0A om jag minns rätt.
Är det någon som har något bra tips? Tråkigt om jag måste dra ut 240v för att sedan sätta en dosa att koppla in Arlo adaptern i. Hade ju varit bättre att bara skicka igenom en lång signalkabel till centralen och lösa något där?
Vi har dragit fram tomma rör från vår elcentral till våra fasad-kameror men jag är osäker på hur jag ska koppla ihop det. En Arlo adapter ligger på 5.0v 2.0A om jag minns rätt.
Är det någon som har något bra tips? Tråkigt om jag måste dra ut 240v för att sedan sätta en dosa att koppla in Arlo adaptern i. Hade ju varit bättre att bara skicka igenom en lång signalkabel till centralen och lösa något där?
Jag hade troligen dragit ut nätverkskabel och använt PoE-splitter samt PoE-switch/PoE-injektorer,
https://www.electrokit.com/en/poe-extractor-usb-c-5v-2a
Finns med flera olika kontakter.
Man kan klippa originalkabeln och förlänga med valfri kabel, tex högtalarkabel, lampsladd, FK/FQ.
https://www.electrokit.com/en/poe-extractor-usb-c-5v-2a
Finns med flera olika kontakter.
Man kan klippa originalkabeln och förlänga med valfri kabel, tex högtalarkabel, lampsladd, FK/FQ.
För grejor som går på 5 V så är spänningsfall i kablar en viktig faktor. Några tiondelar volt i spänningsfall kan ge upphov till störningar/fel.
Förutom kabellängd, är arean på kabeln och kamerans strömförbrukning faktorer som måste beaktas.
Rent spontant tror jag inte du kan förlänga originalkabeln med mer än kanske 4-5 meter.
Ett alternativ är att köra ut 12 eller 24 Volt och sedan använda en 5 V-konverter vid kamerans plats.
Förutom kabellängd, är arean på kabeln och kamerans strömförbrukning faktorer som måste beaktas.
Rent spontant tror jag inte du kan förlänga originalkabeln med mer än kanske 4-5 meter.
Ett alternativ är att köra ut 12 eller 24 Volt och sedan använda en 5 V-konverter vid kamerans plats.
Poe matar med 48 volt till adaptern ovan.E etompau skrev:För grejor som går på 5 V så är spänningsfall i kablar en viktig faktor. Några tiondelar volt i spänningsfall kan ge upphov till störningar/fel.
Men man måste köpa en POE injektor också ( om man inte har en POE router/switch redan
Redigerat:
Klicka här för att svara