1 325 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Rör för spåntransport
Hejsan
Håller på med ett vakuumsystem för spåntransport.
Det finns rör/slang med till-luft, och rör/slang för transport av spån. I rören med tilluft går alltså ingen spån.
Min fundering är om rören med till-luft behöver ha koppartråd för jordning i sig. Eller om man på den sidan kan skippa den delen, och bara köra med det på spån-sidan?
Några funderingar kring detta?
Håller på med ett vakuumsystem för spåntransport.
Det finns rör/slang med till-luft, och rör/slang för transport av spån. I rören med tilluft går alltså ingen spån.
Min fundering är om rören med till-luft behöver ha koppartråd för jordning i sig. Eller om man på den sidan kan skippa den delen, och bara köra med det på spån-sidan?
Några funderingar kring detta?
Vacumsystem , en spånsug som står på annat ställe då , kanske med spiro sista biten , har själv en spånsug med böjlig slang Mycket mjuk, men ingen jordning , det är kort sträcka så det med statisk/gnistbildning som du tänker blir inte,du kan sätta en jordkabel till spirot om du är oroligt .
Bra, tack.
Tänkte att mina dammsugarslangar till grovdammsugaren och cyklonen är ju inte mycket kortare, och de har ingen jordning, borde funka här också
Jag har redan slangar med koppar i till spånsidan, så kör med det där, och skippar på andra sidan. Har nämligen slang utan koppar till det också.
Gött, då e e de bara å tuta å köra
Tänkte att mina dammsugarslangar till grovdammsugaren och cyklonen är ju inte mycket kortare, och de har ingen jordning, borde funka här också
Jag har redan slangar med koppar i till spånsidan, så kör med det där, och skippar på andra sidan. Har nämligen slang utan koppar till det också.
Gött, då e e de bara å tuta å köra
Klicka här för att svara