Hej ligger i planeringsstadiumet för ett ftx system i vill 2 våningar och agregatet ska sitta på vinden. Huset är av lättbetång och mycket radon sen tidigare självdrag men vi har satt in två el fläktar.
Nu till mitt problem är huvudröret på vinden heru 160 har 200 i rörstorlek ska man ha det helt på vinden eller hur fort efter agrigatwt kan man gå ner till 160 och sedan 125 tills det är 100 vid utblåsten?
Hoppas ni förstår min fråga
