Hejsan
Ska byta matarledning till badrum/kök i huset vi renoverar. Idag koppar 22 mm. Ska byta till Pex Rör i rör. Kommer t.ex LK:s 20x2,5 att vara tillräckligt? Är ju en enorm skillnad på rörarea men plaströr ger ju lägre motstånd. Det nominella behovet är 1,2 liter/sek för kallvatten och 0,6 l/s för varmvatten. Längden är ca 10 meter.
Funderar på att använda Vatetts V6 system och bygga fördelare bakom komoden i badrummet. Största dimention i detta systen är ju dy 20 vad jag kan få fram.
Tacksam för lite vägledning.