Hejsan
Ska byta matarledning till badrum/kök i huset vi renoverar. Idag koppar 22 mm. Ska byta till Pex Rör i rör. Kommer t.ex LK:s 20x2,5 att vara tillräckligt? Är ju en enorm skillnad på rörarea men plaströr ger ju lägre motstånd. Det nominella behovet är 1,2 liter/sek för kallvatten och 0,6 l/s för varmvatten. Längden är ca 10 meter.
Funderar på att använda Vatetts V6 system och bygga fördelare bakom komoden i badrummet. Största dimention i detta systen är ju dy 20 vad jag kan få fram.
Tacksam för lite vägledning.
 
Dannnnnnne
20 pex räcker absolut för badrum och kök

V6 är för övrigt ett klokt val (y)
 
Tack "Dannnnnnne"
för ditt svar. Känns betryggande. Då kör jag V6. Ser riktigt bra och genomtänkt ut. Dom har bra instruktioner i sin katalog (i nätupplaga) också.
Ska bli ett sant nöje att knåpa ihop detta.
Tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.