Funderar på en Milwaukee FDGA2 / 3485-20 slipmaskin / Rakslip / Die grinder och då kommer man ju osökt till Roloc 50mm som jag inte direkt har någon erfarenhet av. Har några jag tänkte använda för packningsrester men aldrig kom till skott med vanliga skruvdragaren

Är det 3M som gäller? Till en början skulle man ju ha ett kit med massa olka varianter för att leta sig fram till en favoritmodell, men hittar bara "Wishkit" och de klarar jag mig utan känner jag. Eller så har jag fel och man kan lära sig av de billiga för att hitta slipmaterialet man gillar för rost/färgborttagning och sen köpa motsvarande variant av 3M 🤔

Vad har ni för erfaranhet i ämnet?

Modell jag har liggande i olika färger
En vit kvickrondell för slipmaskin, sannolikt avsedd för packningsrester eller rostborttagning, visas i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varianter jag funderar på mdf.

Svart 3M Roloc kvickrondell med textur, använd för slipning och rostborttagning, mot vit bakgrund.
Röd 3M Roloc sliprondell, 50mm med 60+ grade slipmedel. Ena sidan är slät, medan baksidan har text med 3M-logotyp och siffran 60+.
Skapa konto

Bilder lånade från https://www.svetsochtillbehor.se/ro...2v6-HJ5dv&page=2&restore_auto_pagination=true

Och slipmaskin (gen 2 som ska vara 50% starkare))

Röd och svart Milwaukee M12 rakslip med ergonomiskt grepp, märkt 'Fuel'.
Skapa konto

https://www.elwotools.se/maskiner-v...lwaukee-rakslip-m12-fdga2-0-4933498979_p65016

Bästa svaret

Roloc är trevligt, vinklad ”rakslip” i princip ett måste. Stor skillnad i kvalitet på slipmaterial så kan du köp 3M eller annat betrott märke. Och välj noga slipmedium beroende på vad du ska slipa.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Roloc är trevligt, vinklad ”rakslip” i princip ett måste. Stor skillnad i kvalitet på slipmaterial så kan du köp 3M eller annat betrott märke. Och välj noga slipmedium beroende på vad du ska slipa.
Tack, då ska man bara lära sig välja rätt också.

Tokslut Tokslut skrev:
Tack, då ska man bara lära sig välja rätt också.
Slipmedel är en vetenskap. Några av de bästa för stål kräver tex hög hastighet och hårt tryck för att fungera bra, vet en inte om det är det lätt att bli besviken.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.