T
I mitt hus från 1932 river jag ur bjälklaget i köket och hittar en massa roliga saker. Byggubbarna drack visst kopiöst med öl klass 2 från S:t Eriks bryggeri, både korkar och flaskor dyker upp, en del jutesäckar , turkiska cigarettpaket och pappersförpackningar dyker också upp-och dessutom i perfekt nyskick trots 72 år.

Men sen kommer mysteriet-handsnidade bestick i ben ?
På 30-talet var det väl metall eller trä man använde, skeden ser precis ut som de man ser på stadsmuseet från 1700-tals perioden, någon som har någon idé på hur fasen detta kan ha gått till ..??
 
Fråga länsatikvarien.
Eller kanske inte för då kanske dom vill göra en utgrävning i hela huset och det får man själv betala för 8) ;D
Visst är det spännande med gamla hus. Har själv hittat gamla fotografier, en nästan ny damsko modell mycket gammal som låg i trossbotten och givetvis mynt och tidningar......

 
T
Roligast är alla annonser, 5000:- för en T-Ford hos Ostermans, men det var som sagt ett tag sedan.
Däremot fick vi nästan "skitslag" när vi hittade mänskliga bendelar i marken runt huset, förklaringen var att man på 30-talet hade tagit schaktmassor från ett område i stan där det tidigare funnits gravfält.

Det spökar i alla fall inte........
 
Däremot fick vi nästan "skitslag" när vi hittade mänskliga bendelar i marken runt huset, förklaringen var att man på 30-talet hade tagit schaktmassor från ett område i stan där det tidigare funnits gravfält.

Det spökar i alla fall inte........
[/quote]

Säger dom ja ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.