Detta är ett mysterium för mig. Lyfte av garderobsdörrarna och luckorna, som ni ser på bilderna. Första bilden visar att luckan inte kan stängas helt. De andra bilderna visar hur gångjärnen sitter. Luckan kommer inte tillräckligt långt ner för att kunna stängas. Men den kommer så långt ner den kan på gångjärnet. Se närbilden på gångjärnet. Det finns en "splint" inne i gångjärnet på den del som sitter i stommen (inte i luckan). Den har jag bankat ner, men insåg att det inte hjälpte.
De två andra luckorna sitter bra. Den ena av dem har samma strlk som den problematiska och jag har provat sätta den i mitten. Funkar ej. Den som nu sitter i mitten funkade till höger.
Problemet verkar alltså vara att gångjärnsdelen i stommen för högt. Men hur har det funkat innan....? Och hur kan jag lösa det...?
De två andra luckorna sitter bra. Den ena av dem har samma strlk som den problematiska och jag har provat sätta den i mitten. Funkar ej. Den som nu sitter i mitten funkade till höger.
Problemet verkar alltså vara att gångjärnsdelen i stommen för högt. Men hur har det funkat innan....? Och hur kan jag lösa det...?
Klicka här för att svara