Fin lekstuga Funkis-36, jättefräsch!!! Får jag fråga om färgkoden, för exakt de färgerna skulle jag kunna tänka mig på huset vårt! Snyggt!

Jag får kolla det ikväll så återkommer jag imorgon

/Funkis

Hittade den här sidan:

---Sju små hus---

Kan kanske inspirera nån annan som har samma frågeställning som jag, eller som letar efter fritidshus i funkisstil.

/fredrik

Jag såg en kille som hade byggt en "lekstuga" som såg ut som en robot för några år sedan.
Letade efter bilden på google nu, men kunde inte hitta den.

/ Fredrik

Tornhill skrev:
Jag såg en kille som hade byggt en "lekstuga" som såg ut som en robot för några år sedan.
Letade efter bilden på google nu, men kunde inte hitta den.

/ Fredrik

Den hade varit rolig att se :) Jag hoppas att du hittar bilden.

Mikael_L
Jag såg den här friggeboden på finnjabetong.se. Kom och tänka på den här tråden.

Verkar det intressant så går ni in på deras hemsida och hämtar hem hela PDF:n

• Finja_friggebod.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En sån vill jag ha. Synd att man inte byggt funkis. Men nästa gång - med spansk inspiration, mycket tegel o vit puts.

Kjell G

Någon som har bra tips på dörr/fönster till lekstuga? Tänkte bygga ett litet muminhus till mon dotter. Vill givetvis att fönster skall kunna öppnas.

Här kommer lite inspirationsbilder:
playhouse - Google Bildsökning

Fönster - Hade tänkt mig plexiglas/lexan eller liknande. Känns inge bra med glas i en lekstuga. Enkla fönsterbågar kan man göra själv eller kanske hitta något begagnat.

Båtaffärer borde också ha en hel del intressant, till exempel 12 volts belysning. Biltema/jula har nog också en del.

/fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.