Är det nån som vet vad det är för kvalitet på de förbestyckade elcentralerna av märket Rogy som Elbutik säljer? Dom är ju rätt så billiga, så jag antar att man får vad man betalar för, men är det någon som har testat och jämfört med Malmbergs, Rutab, etc?

L
Kapslingen är det nog inget fel på , går inte att göra på så många sätt .
Sedan det säkringarna är det 10A B - karaktär och 6 KV så skulle inte jag köpa den
Tänk dig svart ute mycket lyse frugan tar fram sin nya dammsugare , kraftig rackare och ska starta , poff säkringen går , B klarar inte så hög startström och är väldigt billiga
Du ska ha 10A C -karaktär och 10 KV , dom klarar sig mycket bättre

Det är C-karaktäristik på dom.
Jag har köpt nån billig kapsling tidigare som inte har varit särskilt bra, så visst går det att göra på flera sätt.

L
Då beror det på vad för fabrikat det är , finns kinagrejer som är CE-märkta men av sämre kvalitet , men som du säger och andra med , man får vad betalar för , men dyrast är inte alltid bäst

L Liteavvarje skrev:
...frugan tar fram sin nya dammsugare , kraftig rackare och ska starta , poff säkringen går...
Ajabaja, "frugan tar fram sin dammsugare" det var könsstereotypt ;)

Fast det var inte det jag skulle säga, utan att de nya dammsugarna som får säljas efter 1/9 bara får vara på 900 W
https://www.nyteknik.se/energi/eu-stryper-dammsugareffekt-6398841
Fast det finns såklart andra apparater som drar startström så C-kar är nog en bra utgångspunkt

L Liteavvarje skrev:
Kapslingen är det nog inget fel på , går inte att göra på så många sätt .
Sedan det säkringarna är det 10A B - karaktär och 6 KV så skulle inte jag köpa den
Tänk dig svart ute mycket lyse frugan tar fram sin nya dammsugare , kraftig rackare och ska starta , poff säkringen går , B klarar inte så hög startström och är väldigt billiga
Du ska ha 10A C -karaktär och 10 KV , dom klarar sig mycket bättre
Det med B-karakteristik stämmer, antar att det andra syftar på 6 eller 10 kA där det i hemmet räcker med 6 kA. 10 kA är vanligt så får man tag i det är det också bra men jag hade inte ansträngt mig extra för den sakens skull.

I den tänkta centralen är det C-säkringar. Jag var mest intresserad att höra om nån hade någon egen erfarenhet av kvaliteten på prylarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.